بیشتر شرکت های خودرویی خارجی به تعهداتشان وفادار نیستند!

پرشین خودرو: بیشتر شرکت‌های خودروسازی خارجی وفادار به تعهداتشان نیستند و ما کمتر شریک خارجی وفادار در این سال ها داشته ایم چه اروپایی و آسیایی.

به گزارش پرشین خودرو، رضا مفیدی مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت، با بیان این مطلب گفت: بیشتر خودروسازان خارجی به دنبال منافع خود هستند و در مواقع مختلف زمانی از یکدیگر سبقت می گیرند که از بازار ایران خارج شوند و به بازارهای بزرگترشان که در آمریکا و دیگر کشورهاست، برسند.

وی با بیان اینکه با کناره گیری کیا موتورز از گردونه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف کنندگان نیست، اظهار داشت: تعداد یک هزار دستگاه سراتو پیش از این تولید، و قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.

 

رضا مفیدی


به گفته مفیدی، شرکت کیا هم در سال های گذشته به تعهدات خود عمل نمی کرد، البته ما هم مدتی است که از محصولات این شرکت تولید نداشته ایم. اما چون در این چند دهه مورد بی مهری شرکت های خودرو ساز خارجی بودیم طی مقاطعی مجموعه ها و قطعاتی را از قبل در انبارهای گروه سایپا ساماندهی کرده ایم .

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت تصریح کرد: سعی کردیم برای ایفای بعضی از تعهدات معوق خودروسازها از خریداران محصولات رنو و برلیانس خواستیم اگر این محصول را می پسندند از این تعداد و فرصت پیش آمده استفاده کنند و سراتو را جایگزین خودروی مد نظرشان کنند و در گام بعدی هم محصول تولید شده به صورت فروش نقدی و فوری واگذار شد.

مفیدی در ادامه توضیح داد: رفتن شرکت کیا و دیگر شرکت‌های خارجی، خاص این مقطع زمانی نیست؛ ما به هیچ یک از شرکای خارجی اعتمادی نداشته ایم و دیگر نمی‌توانیم به امید آن ها منتظر بمانیم.

وی با اشاره به اینکه باید به کمک توان و محصولات داخلی نیاز بازار را تامین کنیم گفت: ما باید به این موضوع که بازارهای داخلی متزلزل و وابسته به شرکت های خارجی نباشد، فکر کنیم و اگر برای بخشی از جامعه خودروی خاصی خارجی نیاز داریم باید در حوزه صادرات محصولات داخلی مان هم کار کنیم

مفیدی در پایان اظهار امیدواری کرد پس از گذر از شرایط فعلی بتوانیم فرصت های متقابل را به وجود آوریم، یعنی اگر از محصولات چینی استفاده می کنیم؛ بتوانیم در بازارهایی که چین فعالیت می کند، سهم بگیریم و همچنین در سایر کشورهای دیگر باید این استراتژی را جدی بگیریم .

کد خبر 115671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha