بلیت پروازهای داخلی در فرودگاه امام ارزان‌تر است

پرشین خودرو: معاون بهره‌برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تسهیلات پیش‌بینی شده برای ایرلاین‌های داوطلب انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام، قیمت بلیت این پروازها نسبت به نرخ‌های کنونی، ارزان‌تر خواهد بود و این خود حق انتخاب دادن به مردم است.

به گزارش پرشین خودرو، پس از نخستین پرواز داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) که پنج‌شنبه گذشته (۲۴ مرداد ماه) به مقصد کیش و در راستای انتقال بخشی از پروازهای داخلی از مبدا تهران به فرودگاه امام اجرا شد، این سوال مطرح می شود که چگونه و تا چه حد مردم برای پروازهای داخلی ازفرودگاه امام به جای مهرآباد استفاده می‌کنند و اساسا از نظر اقتصادی چه مزیتی برای آن‌ها وجود دارد که به جای فرودگاه مهرآباد که نزدیک‌تر است، سفر خود را از فرودگاه امام انجام دهند؟

حسن خوشخو - معاون بهره‌برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) - در این باره گفت: از ابتدا برنامه‌ای برای انتقال همه پروازها به فرودگاه امام نداشتیم و تنها می‌خواستیم بستری برای پاسخگویی به نیازهایی ایجاد کنیم، که تا کنون مغفول مانده بود. بنابراین برای اجرای این پروازها درصددیم ضمن ایجاد تسهیلات برای ایرلاین های داخلی داوطلب، بلیط این پروازها ارزان‌تر از آن‌چیزی باشد که درحال حاضر هست.

 

فرودگاه امام


وی افزود: آنچه در سیاست‌گذاری ها و برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته بودیم ایجاد بستری برای انجام پروازهای داخلی است که این موضع محقق و کیش ایر اولین شرکت هواپیمایی داوطلب شد. در این میان با شرکت های هواپیمایی متعددی مذاکره کردیم و به غیر از کیش ایر حدود هفت ایرلاین دیگر از جمله ایران ایرتور، تابان و غیره نیز اعلام آمادگی کردند که بخشی از پروازهای داخلی‌شان را به فرودگاه امام خمینی منتقل کنند. اما این که چه زمانی است و دقیقا پروازهای داخلی سایر شرکت های هواپیمایی داخلی در چه ایامی در فرودگاه امام عملیاتی می‌شود به خود این شرکت ها بستگی دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: این تصور عمومی ایجاد شده که اگر یک مسافر از تهران قصد سفر به مشهد را دارد آیا از نظر اقتصادی برایش صرفه دارد که به جای استفاده از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی بیاید؟ اما باید گفت چیزی که از ابتدا به عنوان سیاست برای ما وجود داشته این است که بتوانیم پاسخ گوی نیازهایی در این زمینه باشیم که پاسخ داده نشده و اگر کلانشهر های دنیا را رصد کنید متوجه می شوید که دو یا چند فرودگاه دارند که حمل و نقل هوایی را پاسخ دهند.

خوشخو با بیان اینکه جمعیت چند میلیونی استانی مانند قم و شهرستان هایی مانند ساوه، کاشان و دیگر پتانسیل های جمعیتی نزدیک به فرودگاه امام می‌تواند نمونه‌ای از نیازهایی باشد که پاسخ داده نشده یا اینکه کمتر به آن ها توجه شده است، و مردم در این مناطق می توانند پروازهای داخلی را از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) انجام دهند و این تنها یکی از سیاستگذاری‌هایی بوده که در این راستا انجام شده است.

وی اظهارکرد: ایجاد بستری مانند فرودگاه امام خمینی که بتواند به پروازهای داخلی کمک کند سبب رونق صنعت هوایی و ایرلاین ها هم می شود و اینکه بخشی از نیازهای موجود را می خواهیم جواب دهیم و اساسا چنین برنامه و هدفی نداریم که همه پروازهای داخلی استان تهران و حومه را به این سمت و سو سوق دهیم. به عنوان مثال شاید برای مردم جنوب تهران به صرفه باشد برای پروازهای داخلی به جای فرودگاه مهرآباد از فرودگاه امام استفاده کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به پروازهای ورودی بسیار زیاد مسلمانان که به فرودگاه امام می آیند، گفت: اگر مسلمانان و شیعیانی که از کشورهای مختلف به ایران می آیند و می خواهند به مقاصد مذهبی داخلی سفر کنند، بستری برایشان فراهم شود که از همین فرودگاه بتوانند این کار را انجام دهند یا آنکه مسافری از شهرهای مختلف بخواهد به مقاصد خارجی برود، این خود یک ویژگی و مزیت است که در واقع برای پروازهایی با کانکشن داخلی یا خارجی محقق شده است.

خوشخو اعلام کرد: یکی دیگر از نکاتی که وجود دارد این است که ایرلاین های داخلی که به فرودگاه امام می آیند، به جای آنکه هواپیمایشان خالی بماند، ترجیح می دهند پروازی حتی با قیمت های پایین تر داشته باشند و بنابراین می‌توان گفت که این گونه از پروازهای داخلی با توجه به این وضعیت و حمایت هایی که فرودگاه از ایرلاین های داخلی داوطلب می کند، نسبت به پروازهای داخلی دیگر در سایر فرودگاه های کشور، ارزان تر خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 115877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha