قطعه سازان برای اجرای برنامه وزارت صمت 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی دارند

پرشین خودرو: قطعه سازان برای تحقق برنامه وزارت صنعت و دستیابی به تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو، حدود 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی خواهند داشت.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر قطعه سازان با کسری نقدینگی شدید روبرو هستند و چنانچه امسال بخواهند به میزان سال گذشته تولید کنند با کسری نقدینگی شدید مواجه خواهند شد.

آرش محبی نژاد افزود: با این روند قطعه سازان برای تحقق برنامه وزارت صنعت و دستیابی به تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو، حدود 15 هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی خواهند داشت.

انحراف از برنامه تولید وزارت صمت در سال 98

وی همچنین به روند کاهش تولید خودرو در سال جاری پرداخت و گفت: با گذشت 6 ماه از سال حدود 30 الی 40 درصد انحراف از برنامه اعلامی وزارت صنعت و معدن در تولید خودروسازان رخ داده است و با این شرایط بعید است با ادامه این شیب و روند تولید برنامه وزارت صنعت محقق شود مگر اینکه تصمیم دیگری گرفته شود و فکری به حال نقدینگی که خون در گردش رگ های قطعه سازی است، شود.

 

قطعات  خودرو



این مقام مسئول در انجمن همگن قطعه سازی کشور در ادامه به جریان تکمیل بخش زیادی از خودروهای ناقص در دو سه هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از تکمیل خودروهای ناقص در این مدت به دنبال تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان صورت گرفت بر این اساس خودروسازان به واحدهای در گیر در تکمیل خودروهای ناقص و همچنین قطعه سازان مرتبط اعلام کردند به تعطیلات نروند لذا در مدت تعطیلات، قطعه سازان توانستند قطعات مورد نیاز خودروسازان را تولید و تعداد قابل توجهی از خودروهای ناقص تکمیل و تجاری گردید.

بخش زیادی از خودروهای ناقص در تعطیلات خودروسازان تکمیل شد

محبی نژاد تصریح کرد: موضوع تکمیل خودروهای ناقص ناشی از اتفاق خاصی نبوده چرا که نه ترزیق نقدینگی خاصی صورت گرفته و نه حرکت جدیدی انجام شده است.

وی همچنین به میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان و اوضاع مالی قطعه سازان در وضع کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه هیچ تحول خاصی در زمینه پرداخت بدهی و رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان صورت نگرفته است و کماکان خودروسازان به تعهداتشان عمل نمی کنند و مشکلات نقدینگی در قطعه سازی بیداد می کند.

این فعال در حوزه قطعه سازی در پایان خاطر نشان کرد: قطعه سازان را با امید به حمایت و پرداخت تسهیلات سرپا نگه داشتند در حالی که آن چیزی که مشکل تولید واحدهای قطعه سازی را حل می کند نقدینگی است ضمن اینکه همچنان مواردی چون اصلاح قیمت قطعه سازان و مشکل تامین مواد اولیه سر جای خود باقی است.

کد خبر 116179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha