کد خبر 116655
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
سهمیه سوخت عملکردی کامیون‌ها ا‌فزایش می‌یابد

پرشین خودرو: عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سقف سهمیه عملکردی کامیون‌ها در صورت گرفتن بارنامه، از مهرماه دو برابر خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو،  فرامرز مداح  درباره سهمیه سوخته عملکردی و پایه ناوگان عمومی حمل بار اظهار داشت: سقف سهمیه عملکردی کامیون‌ها در صورت گرفتن بارنامه، از مهرماه دو برابر خواهد شد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سهمیه سوخت پایه کامیون‌های بالای ۳۰ تن از مهرماه، ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

مداح ادامه داد: سهمیه سوخت پایه کامیون‌های بین ۱۰ تا ۳۰ تن، از مهرماه ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همچنین سهمیه سوخت پایه کامیون های زیر ۱۰ تن از مهرماه ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

کامیون

 


* مدل‌های سه‌گانه سهمیه سوخت کامیون‌ها

مداح پیش از این در‌باره انواع سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها و تفکیک آنها گفته بود: ‌‌در حال حاضر سه سهمیه سوخت برای کامیون‌ها داریم، اولین مدل، سهمیه سوخت عملکردی است که بر اساس میزان عملکرد، سوخت اختصاص می‌یابد؛ دومین مدل، سهمیه پایه کاهش نیافته (معمولی) است که به ناوگانی اختصاص می‌یابد که فعال هستند اما میزان کارکرد آنها کافی نیست، این ناوگان‌ فقط فعال هستند اما کم فعالیت می‌کنند.


به گفته مداح سومین مدل سهمیه سوخت هم، ‌«سهمیه پایه کاهش یافته» است که به کامیون‌هایی اختصاص می‌یابد که فعالیت آنها هیچ جا ثبت نمی‌شود یعنی در جاده و شهر فعال نیستند، این کامیون‌ها ‌سهمیه پایه کاهش یافته می‌گیرند که میزان کمی دارد و فقط برای این است که بتواند استارتی بزند و باطری آنها نخوابد و تردد بسیار محدودی داشته باشد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفته بود: «سهمیه پایه کاهش یافته» عددی پایین است که کار خاصی با آن نداریم، کامیونی که در کشور شماره می‌شود، ماهانه این رقم سهمیه پایه را دریافت می‌کند که رقمی بسیار پایین است، ما ‌کاهش «سهمیه پایه معمولی» را در دستور کار داریم‌ تا بدین ترتیب بر اساس پیمایش، رقم واقعی سوخت اختصاص یابد.

منبع: فارس

کد خبر 116655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha