نسل جدید در برابر نسل قدیم، لافراری در مقابل انزو + ویدئو

پرشین خودرو: دو نسل متفاوت از پرچم داران فراری با 11 سال اختلاف سنی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا در قالب یک رقابت دوستانه همدیگر را محکم بزنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی پاریس 2002 بود که شرکت خودروسازی فراری اعجوبه یک دهه قبل صنعت خودروسازی را معرفی کرد. "فراری انزو" تمام دانش این خودروساز ایتالیایی در دهه اول قرن 21 میلادی با چاشنی خودروهای فرمول 1 بود که توانست با عملکرد فنی بسیار خوب خود لیاقت داشتن بزرگ ترین نام در تاریخ فراری، یعنی "انزو فراری" را داشته باشد و تا به امروز هم یکی از منحصربه فردترین ساخته های این خودروساز ایتالیایی به شمار آید، اما آیا این خودرو بعد از گذشت تقریبا 17 سال می تواند با خودروهای مدرن امروزی رقابت کند؟

برای گرفتن پاسخ این سوال، رقابتی درگ میان انزو فراری با خودروی نسل جدید این شرکت یعنی "فراری لافراری" ترتیب داده شده است که می توانید در پرشین خودرو شاهد رقابت این دو سوپراسپرت ایتالیایی باشید.

پیش از تماشای ویدیو لازم است بدانید که خودروی "فراری انزو" با استفاده از فناوری ماشین های فرمول 1 در سال 2002 میلادی و همچنین استفاده از یک موتور 6 لیتری دوازده سیلندر 651 اسب بخاری، می تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 3.14 ثانیه داشته باشد که دلیل اصلی آن بخاطر وزن پایین 1480 کیلوگرمی آن خواهد بود.

در مقابل خودروی فراری لافراری با موتور 6.3 لیتری دوازده سیلندر قرار گرفته است که به تنهایی و بدون کمک گرفتن از موتور الکتریکی خود می تواند خروجی قدرت 789 اسب بخاری و یا به صورت ترکیبی می تواند خروجی قدرت 950 اسب بخاری داشته باشد که به نظر می رسد برای ایجاد یک برابری، موتور الکتریکی آن در این رقابت خاموش شده باشد، اما باید توجه داشت که این خودرو باوجود قدرت بیشتر، وزن بیشتر 1585 کیلوگرمی هم دارد که قطعا در عملکرد آن تاثیرگذار خواهد بود. حال در ادامه تمام توجهمان را به فیلم رقابت این دو اتومبیل خواهیم داد تا ببینیم که آیا خودروی سوپر اسپرت فراری انزو از دهه قبل می تواند در برابر فراری لافراری حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر؟!


 

کد خبر 116904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha