مرز مهران، گنجایش حضور اتوبوس‌های مسافری را ندارد

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی تعداد مرزها برای تردد مسافران و زائران کم باشد، مشخص است که ناوگان های مستقر در یک منطقه توان پوشش مسافران و خدمات رسانی به آن را ندارد، در شرایط کنونی ۴ مرز برای تردد زائران حسینی فعال است اما این تعداد به نظر من کم بوده و باید افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودرو، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوس در مرز مهران و مشکل زائران برای بازگشت به شهرهایشان از این مرز، گفت: مشکل کمبود امکانات حمل و نقل جاده ای در مرزهای کشور همواره یکی از مشکلات هر ساله در بحث جابه جایی زائران اربعین بوده و متأسفانه اقدام قابل قبولی در این عرصه صورت نگرفته است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من مسئله اصلی در بحث کمبود ناوگان اتوبوس در مرز مهران، موضوع نبود وسایل نقلیه نیست، بلکه گنجایش این مرز برای حضور اتوبوس ها است.

 

مرز مهران

 

ناوگان های مستقر در یک منطقه مرزی توان پوشش مسافران و خدمات رسانی به آن را ندارد

وی گفت: وقتی تعداد مرزها برای تردد مسافران و زائران کم باشد، مشخص است که ناوگان های مستقر در یک منطقه توان پوشش مسافران و خدمات رسانی به آن را ندارد، در شرایط کنونی 4 مرز برای تردد زائران حسینی(ع) فعال است اما این تعداد به نظر من کم بوده و باید افزایش یابد.

لزوم فعال سازی مرز مسافری و گمرکی دهلران

کاظم زاده بر لزوم فعال سازی مرز مسافری و گمرکی دهلران تأکید کرد و گفت: قطعا اگر این مرز در شرایط کنونی فعال بود، بخشی از ترافیک جمعیتی زائران و همچنین امکانات موجود از جمله حمل و نقل جاده ای به این بخش منتقل می شد و عملا بسیار بهتر زائران منتقل می شدند.

موافقت هیأت وزیران با فعال سازی مرز گمرکی دهلران

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اخیرا در نشست هیأت وزیران با فعال سازی مرز گمرکی دهلران موافقت شده، اما تاکنون اقدامات و مذاکرات لازم با مقامات عراقی برای فعال سازی دو ظرفه مرز انجام نشده است.

وزرای کشور، امور خارجه و راه باید درباره دلایل تأخیر در فعال سازی مرز دهلران پاسخ دهند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارتخانه های کشور، امور خارجه و راه و شهرسازی باید توضیح بدهند که تاکنون چه اقدامی برای فعال سازی مرز دهلران انجام داده اند، موضوعی که در صورت تحقق به نفع زائران، مردم منطقه و اقتصاد کشور خواهد بود، زیرا مرز دهلران نزدیک ترین نقطه به جاده ها و شاهراه های مواصلاتی عراق است.

منبع: خبرزگاری خانه ملت

کد خبر 117131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha