احتمال تمدید مصوبه ترخیص خودروها از سوی معاون اول

پرشین خودرو: یک مقام مسئول در انجمن واردکنندگان خودرو از احتمال تمدید مصوبه ترخیص خودروهای مانده در گمرک از سوی معاون اول رئیس جمهوری و یا رئیس هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بیش از 3 ماه از اتمام فرصت تمدید مصوبه ترخیص خودروها می گذرد و همچنان چالش توقف هزاران خودرو در گمرکات ادامه دارد این در حالی است که در هفته های اخیر طرح مسائلی در خصوص تحویل این خودروها به سازمان اموال تملیکی ، واکنش هایی را از سوی واردکنندگان و حتی امام جمعه موقت تهران به دنبال داشته است و منجر به اعلام حکم شرعی این تصمیم نیز شده، با این وجود تاکنون هیچ اقدام از سوی وزارت صنعت در خصوص این خودروها صورت نگرفته است.

این واکنش ها و اظهارات نه تنها در این مدت منجر به اقدامی از سوی وزارت صنعت نشده است بلکه وزیر صنعت در جدیدترین اظهارات خود و در پاسخ به تصمیم گیری این وزارتخانه در خصوص خودروهای متوقف در گمرک اعلام کرد " مصوبه ترخیص خودروهای مانده در گمرک را تمدید نخواهد کرد و به هیچ عنوان چنین پیشنهادی را به هیات دولت ارائه نمی کند و مشکل اشخاصی که در فرصت قبل نسبت به ترخیص خودرویشان اقدام نکردند به بنده ارتباطی ندارد و باید در آن زمان اقدام به ترخیص می کردند. " این اظهارات در حالی است که بر اساس قانون پیگیری تمدید مصوبه یا خروج خودروهای در گمرک مانده از اختیارات وزارت صمت است.

در چنین شرایطی این سئوال مطرح می شود که آیا تصمیمات و سیاست های وزارت صنعت در بخش تجارت و بازرگانی نگاههای سیاسی و اقتصادی دولت تدبیر و امید را تقویت می کند ؟ و علت مقاومت وزیر صنعت برای تمدید مصوبه ترخیص خودروها چیست ؟

در همین زمینه، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اعلام کرد : در صورت ادامه بلاتکلیفی خودروهای دپو در گمرکات و عدم تمایل وزیر صنعت به طرح پیشنهاد تمدید مصوبه مذکور، این احتمال وجود دارد که معاون اول رئیس جمهوری و یا شخص رئیس جمهوری با توجه به آشنایی از مشکلات موجود ، دستور تمدید مصوبه و ترخیص خودروها را شخصا صادر کنند.

 

مهدی دادفر



فرایند تصمیمات وزیر صمت در حوزه تجارت باید در راستای نگاه اقتصادی دولت باشد

مهدی دادفر در با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت در خصوص خودروهای مانده در گمرکات ، اظهار داشت : متاسفانه فرایندی که آقای رحمانی وزیر صنعت، در حوزه تجارت و بازرگانی طی می کند فرایندی نیست که مقبول نگاههای سیاسی یا اقتصادی هیات دولت تدبیر و امید باشد با این حال هر تصمیمی از سوی وی گرفته شود، تابع هستیم.


به زودی علت عدم تمدید مصوبه ترخیص خودروها شفاف سازی می شود

وی با توجه به علت عدم تمدید مصوبه ترخیص خودروها از سوی وزیر صمت، عنوان کرد : علت این موضوع برای ما مشخص است و به زودی همه علت مقاومت وزیر صنعت در خصوص عدم تمدید مصوبه ترخیص خودروهای مانده در گمرک را متوجه خواهند شد.

دادفر با طرح این سوال که هدف غایی مدیران و مسئولان کشور چیست ؟ ، تصریح کرد : وظیفه وزرا و مدیران کشور به طور قطع گره گشایی از امورات مردم و حل مشکلات کشور در حوزه وزارتخانه مربوطه است در حالی که در حوزه تجارت و واردات نه تنها در این سالها مشکلی حل نشده بلکه گره بر روی گره انداخته شده و این جریان تنها در مسئولیت وزیر فعلی صورت نگرفته بلکه متاسفانه وزرای قبلی نیز اعتقاد و آشنایی به موضوع تجارت و بازرگانی نداشته اند.

این مقام مسئول در انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه در هر حال هر تصمیمی که گرفته شود ما تابع هستیم ، به ذکر یک نکته پرداخت و به خبرنگار پرشین خودرو گفت : نکته مهم آشنایی کامل دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و حتی شخص رئیس جمهور نسبت به مسائل مربوط یه حوزه تجارت و مشکلات واردکنندگان است اما با این احوال و کجی ها و کاستی ها همچنان قائل به این هستند که باید خود وزیر صنعت چنین پیشنهادی را ارائه کند .

دادفر در پایان با اشاره به اینکه مسائل ارزی هیچ تاثیری در توقف این خودروها در گمرک نداشته است ، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی تمام راهها به اتاق وزیر صنعت و تصمیم وی ختم می شود هر چند با ادامه شرایط موجود گمرک نیز به دلیل توقف طولانی این تعداد خودرو در گمرک ، ناگزیر به اجرای قانون و تحویل آنها به سازمان اموال تملیکی خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو ، بر اساس آخرین آمارها در فرصت 2 ماهه تمدید مصوبه ترخیص خودروها حدود 6700 دستگاه از این خودروها ترخیص شده است اما همچنان وضعیت نیمی از این خودروها در گمرک نامشخص است و تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای اموال و دارایی های مردم نگرفته است.

کد خبر 117442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha