انباشت حجم وسیع تایرهای باری و اتوبوسی تاریخ گذشته در بنادر

پرشین خودرو: تولید تایر سواری در شش ماهه نخست امسال 8 درصد افزایش یافته است در حالی که به رغم افت تولید خودرو و عدم جذب ظرفیت ایجاد شده در تولید تایر، همچنان موضوع آشفتگی در بازار تایرهای سواری از موارد مطرح در رسانه هاست.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر بخش مهمی از مشکلات موجود در بازار تایر مربوط به جریان عرضه به بازار است که از کنترل و نظارت تولیدکنندگان خارج است.

مصطفی تنها، در ادامه با توجه به تداوم مشکل قیمت تایر پراید و افزایش آن به بیش از دو برابر نرخ مصوب در بازار گفت: این اتفاقات در حالی در بازار رخ می دهد که از ابتدای امسال تولید تایر پراید 20 درصد افزایش داشته است.
 

مصطفی تنها


فروش آنلاین تایر با هدف تعادل قیمت در بازار

به گفته وی، مسائلی که امروز در حوزه قیمت تایر پراید مطرح می شود مربوط به حوزه تولید نیست و عمده آنها ناشی از مسائلی است که در بخش توزیع و عرضه رخ می دهد.

این مقام مسئول در انجمن تولیدکنندگان تایر در ادامه از اقدام برخی از شرکتهای تولیدی برای رفع مشکل توزیع و قیمت در بازار تایر خبر داد و عنوان کرد : به منظور رفع مسائل بوجود آمده در شبکه توزیع، برخی از کارخانجات تولیدی تایر اقدام به فروش آنلاین تایر سواری کردند و با اختصاص سهم قابل توجهی از تولیدات به فروش آنلاین و عرضه تایر با مقیمت مصوب به مصرف کنندگان در تلاشند تا بازار قیمت را متعادل کنند.

تنها، همچنین به افزایش عرضه تایر های سنگین تاریخ مصرف گذشته در بازار پرداخت و اظهار داشت: بخش زیادی از این تایرها مربوط به لاستیک هایی است که در انبارها توسط دلالان دپو و امروز تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است ضمن اینکه سهمی از این تایرها به صورت حواله ای و از بیم افزایش قیمت توسط کامیون داران در منازل ذخیره شده و امروز با گذشت ماهها تاریخ مصرف آنها منقضی شده است.

به گفته وی، هم اکنون مقدار انبوهی تایر باری و اتوبوسی در انبارها و بنادر وجود دارد که امکان ترخیص ندارند.

اظهارات سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، در خصوص دپو حجم وسیعی از تایرهای تاریخ مصرف گذشته در انبارها و بنادر در حال مطرح می شود که پیش از این نیز دبیر انجمن واردکنندگان تایر از دپو بیش از 30 هزار حلقه تایر سنگین در گمرکات خبر داده بود.


دفاع از سرمایه مردم با امکان فروش دو سایز تایر سنگین بدون صدور حواله

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، همچنین با توجه به ابلاغ معاون وزیر صنعت و معدن در خصوص فروش دو سایز تایر پر مصرف سنگین بودن صدور حواله فروش، گفت: این اقدام وزارت صنعت به دنبال انباشت مقدار زیادی تایر سنگین در انبار فروشندگان صورت گرفت.

تنها، در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم دولت برای فروش تایر بدون صدور حواله فروش به دنبال دپوی حجم وسیعی تایر در انبارها و با هدف دفاع از سرمایه مردم اجرایی شد تا امکان فروش این تایرها بدون حواله فراهم و انبارها تخلیه شوند.

کد خبر 117479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha