مسیر سرمایه‌گذاری خارجی در بندر چابهار مثبت است

پرشین خودرو: عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، بندر چابهار در گام نخست باید به سمت تخلیه و بارگیری ۸ و نیم میلیون تن کالا حرکت کند که این هدف در حال تحقق است و در ماه های آتی این بندر به میزان مد نظر می رسد.

به گزارش پرشین خودرو، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند رو به گسترش سرمایه گذاری در بندر چابهار، گفت: خوشبختانه در چند ماه اخیر روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار افزایش پیدا کرده، به ویژه آنکه در شرایط کنونی میزان فعالیت تجار افغانستانی نسبت به گذشته بالا رفته است.



بندر چابهار؛ در آستانه تخلیه و بارگیری 8 و نیم میلیون تن کالا

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها، بندر چابهار در گام نخست باید به سمت تخلیه و بارگیری 8 و نیم میلیون تن کالا حرکت کند که این هدف در حال تحقق است و در ماه های آتی این بندر به میزان مد نظر می رسد، از این رو امیدوارم مسیر توسعه بندر به گونه ای سرعت یابد که در آینده ای نزدیک چشم انداز توسعه چابهار محقق شود.

 

بندر چابهار



اولویت اصلی برای توسعه بندر چابهار، تقویت پس‌کرانه های این بندر است

وی افزود:اولویت اصلی برای توسعه بندر چابهار، تقویت پس‌کرانه های این بندر است، زیرا با تقویت این بخش می توان تخلیه و بارگیری کالا و میزان صادرات و واردات را سرعت بخشید.

اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان لازمه توسعه بندر چابهار

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های اصلی در بحث توسعه بندر چابهار، اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان است، به طور حتم بهره برداری از این پروژه، بندر اقیانوسی چابهار را دچار تحول می کند.

مسیر سرمایه گذاری های خارجی در بندر چابهار مثبت است

یارمحمدی تصریح کرد: به نظر من مسیر سرمایه گذاری های خارجی در بندر چابهار مثبت است، در شرایط کنونی شرکت های خارجی در تلاش و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در این بندر هستند، هر چند که هنوز این مسائل کاملا عملیاتی نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی بندر چابهار از معافیت تحریمی آمریکا برخوردار است و این مسئله فرصت بزرگی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در این حوزه است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 117622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha