طرح ساماندهی حمل‌و‌نقل بار در بنادر بررسی می‌شود

پرشین خودرو: اجرای طرح ساماندهی امور حمل و نقل و توزیع عادلانه بار در بنادر در نهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در این نشست گفت: توزیع عادلانه بار در بنادر یکی از مطالبات اصلی رانندگان بوده است که حسب دستور وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، برنامه ساماندهی امور حمل و نقل و توزیع عادلانه بار در دستور کار قرار گرفت.


آقای عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: با توافقات به عمل آمده میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد از تاریخ ۲۰ آذرماه سال جاری ورود کامیون جهت حمل کالای بین شهری به بندر شهید رجایی، صرفاً منوط به ارائه مستندات و مدارک لازم از جمله مجوز سالن اعلام بار و حواله بارگیری پایانه بندرعباس امکان پذیر خواهد بود.

 

حمل کالا


همچنین آقای مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هدف اصلی از اجرای طرح را، جلوگیری از سوء استفاده احتمالی در حمل و نقل مبادی ورودی کشور اعلام کرد و گفت: رانندگان و شرکت‌هایی که ضابطه فوق الذکر را رعایت نکنند ضمن اجازه ورود ندادن به محوطه بندر، برخورد قانونی لازم در کمیسیون‌های مربوطه به عمل خواهد آمد.


وی افزود: با همکاری انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل کالای کشور، اطلاع رسانی لازم به رانندگان انجام و مزایای طرح برای رانندگان تبیین و تشریح شود.


آقای قربانی گفت: اجرای طرح پایلوت از ۲۰ آذرماه در بندر شهید رجایی آغاز می‌شود و سپس به سایر بنادر کشور تسری پیدا می‌کند.


گفتنی است، در این نشست رؤسا و نمایندگان انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان کالای کشور حضور داشتند و ضمن تأیید و اعلام همراهی با انجام این طرح، دیدگاه‌ها و نظر‌های پیشنهادی خود را در خصوص اجرای آن طرح بیان کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 118562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha