مجوزی برای واردات کامیون استوک به کشور صادر نشده است

پرشین خودرو: تاكنون هیچ‌ گونه مجوزی برای واردات كامیون های استوک از محل بند قانونی مربوطه صادر نشده است لذا هر گونه فراخوان پیش از موعد و بدون أخذ مجوزهای مربوطه، فاقد اعتبار می باشد.

به گزارش پرشین خودرو، صدراله بمانا مدیر نوسازی، توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اعلام این خبر گفت: واردات كامیون‌های زیر سه سال ساخت، فقط از طریق اخذ مجوزهای قانونی لازم براساس بند (ث) ماده (30) قانون احكام دائمی برنامه‌های توسعه كشور، امكان‌ پذیر است.


وی با تاکید بر اینکه تاكنون هیچ‌ گونه مجوزی برای واردات كامیون از محل بند قانونی صدرالاشاره صادر نشده است. لذا هر گونه فراخوان پیش از موعد و بدون أخذ مجوزهای مربوطه، فاقد اعتبار می باشد، افزود: چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی مبادرت به ثبت‌نام این كامیون‌ها بدون اخذ مجوزهای قانونی لازم براساس شرایط مصوب بنمایند، می‌بایست پاسخگوی نهادهای نظارتی باشند.

 

صدراله بمانا


بمانا بیان كرد: متقاضیان خرید این گونه ناوگان می‌بایست مترصد اطلاع رسانی زمان آغاز اجرایی شدن طرح باشند و قبل ازهرگونه اقدام و ثبت‌نام، نسبت به اخذ واطمینان از مجوزهای لازم از سوی واردكنندگان از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان توسعه تجارت و گمرك جمهوری اسلامی ایران آگاهی یافته و با هوشیاری لازم تصمیم گیری کنند.

مدیر نوسازی، توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای بیان كرد: براساس ماده (4) آیین‌نامه اجرایی یادشده، واردات هر یك دستگاه كامیون، منوط به اسقاط حداقل یك دستگاه كامیون فرسوده است كه از زمان ساخت آن بیش از 25 سال گذشته باشد و ظرفیت آن نباید حداكثر سه تن از ظرفیت كامیون وارداتی كمتر باشد.

وی اظهار کرد: براساس ماده (2) این آیین‌نامه، كامیون‌های وارداتی باید دارای شرایطی باشند از جمله این كه نباید بیش از سه سال از زمان ساخت آن گذشته باشد، از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو مصوب سال 86 برخوردار باشند و همچنین از نظر ایمنی، كیفیت و آلایندگی‌های محیط‌زیست با استانداردهای روز و احیاری مورد تائید مراجع ذی‌ربط، انطباق داشته باشد؛ كه فرآیند صدور مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذی ربط در دست پیگیری و اقدام است.

یادآور می شود: فرآیند انجام كار و سایر موارد اجرایی حسب تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 119238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha