کد خبر 119366
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
تامین بخشی از نقدینگی خودروسازان کرمان

پرشین خودرو: معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشی از نقدینگی خودروسازان کرمان از محل تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید و بازار سرمایه تامین می‌شود و وزارت صمت مشکلات آنان را پیگیری می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، سعید زرندی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات خودروسازان در محل استانداری کرمان افزود: خلف رویه موجود برای کمک به تامین مالی شرکت های خودروسازی کرمان موتور و خودروسازان بم، مجوز پیش فروش به این ۲ شرکت خودروساز که شرایط پیش فروش را نداشتند، داده شد.

وی اظهار داشت: تمامی کشور را برای رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان ایران خودرو و سایپا بسیج کردیم زیرا سیستم بانکی توان پرداخت تسهیلات بیشتر را نداشت.


معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه واحدهای صنعتی و تجاری کشور، نقدینگی است گفت: تدابیری برای این موضوع در سطح کشوری اتخاذ شده، هر چند مشکلات اقتصادی بر این موضوع هم اثر گذار بوده است.


وی عنوان کرد: بر اساس تحلیل‌های ما در سال ۹۸ میزان ۳۶۱ هزار میلیارد تومان صنعت کشور نیاز به سرمایه گردش و حدود ۶۵ هزار میلیارد سرمایه ثابت نیاز داشت.

زرندی افزود: در سال گذشته، ۲۰۹ هزار میلیارد به وزارت صمت برای تامین این سرمایه پرداخت شده لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت از سیستم بانکی کشور درخواست دارد امسال هم این میزان نقدینگی را پرداخت کنند.

وی بیان داشت: تسهیلات تبصره ۱۸ را برای نخستین بار در سال ۹۷ به قانون بودجه بردیم که صندوق توسعه ملی منابع ریالی را تنها با نظر وزارت صمت می‌تواند به بانک ها ببرد که در این زمینه ۱۰ هزار میلیارد می‌توانیم پول به هفت بانک وارد کنیم که ۳هزار ۹۰۰ میلیارد پول نقد در بانک ها سرمایه گذاری کرده ایم و تا هفته آینده یکهزار میلیارد تومان دیگر اضافه می‌شود.

 

خودروسازان



معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین دولت سه درصد تسهیلات تبصره ۱۸ را به سرمایه گذار یارانه می دهد.

وی اضافه کرد: استان کرمان هم در تبصره ۱۸ و هم رونق تولید خوب عمل نکرده و نیاز به پیگیری بیشتری دارد و برداشت از بند الف تبصره ۱۸ با امضای مستقیم استاندار قابل برداشت است.

زرندی عنوان کرد: اتفاق خوبی که در استان کرمان افتاده ما داریم منابع شرکت‌های بزرگ به عنوان یک اتفاق خوب به داخل استان آوردیم و حسابهایشان در بانک‌های کرمان باعث می‌شود وضع مالی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید مناسب شود.

وی تاکید کرد: ۵۰ هزار میلیارد از محل منابع بانک ملی به صنایع پیشران کشور اختصاص یافته است زیرا صنایع پیشران اگر تامین مالی شوند می‌توانند به دیگر صنایع کمک کنند.

معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیستم بانکی خود گرفتار مشکلات اقتصادی کشور شده، گفت: ما تصمیم گرفتیم با کمک بانک‌ها نقدینگی گسترده در کشور را به رونق تولید اختصاص دهیم که اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و همچنین سرمایه گذاری‌های بازار سرمایه برای رونق تولید قابل توجه است.

وی تصریح کرد: ۳۰ شرکت بزرگ و ۷۰ بازار سرمایه در کشور وجود دارد که ما این شرکت‌ها را ترغیب کرده ایم برای رونق تولید در بازار سرمایه گذاری کنند که هر شرکت که آمده شده سود هنگفتی در این حوزه به دست آورد.

زرندی افزود: انعقاد تفاهم نامه با رییس خانه صنعت و معدن در این هفته بررسی و رسمی می شود که بخشی از اختیارات از جمله صدور گواهی تاسیس و دبیرخانه ستاد تسهیل به این خانه منتقل می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 119366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha