تجسم منظره بیرون اتومبیل برای افراد نابینا با تکنولوژی جدید فورد! + ویدئو

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فورد با معرفی یک تکنولوژی جدید، در تجسم کردن محیط بیرون اتومبیل به افراد نابینا کمک خواهد کرد.

به گزارش خرنگار پرشین خودرو، اغلب افراد نابینا در سطح جهان از زمان تولد خود قادر به دیدن نیستند، اما برخی دیگر بر اثر حادثه بینایی خود را از دست داده و دیگر قادر به دیدن نخواهند بود، ولی این دسته از افراد نابینا تصوری از گذشته و چیزایی که قبلا تماشا کرده اند، خواهند داشت و قادر به تشخیص رنگ و یا ویژگی های محیط با شرح دیگر افراد خواهند بود. حال کمپانی خودروسازی فورد معتقد است که هرکس می تواند جهان را به روش خود ببیند و برای اینکه بتواند بار دیگر لبخند به لب افراد نابینا بیاورد، اقدام به معرفی یک تکنولوژی عجیب و منحصربه فرد کرده است که با نصب آن بر روی شیشه اتومبیل می تواند با ایجاد لرزش مختلف زیر انگشتان افراد نابینا، به آنان در تصور بهتر محیط بیرون کمک کند.

شرکت خودروسازی فورد این تکنولوژی را "Feel The View" به معنی "احساس منظره" می نامد و با همکاری یک شرکت استارت آپی محلی ایتالیایی با نام Aedo توسعه پیدا کرده است. این دستگاه حدود 255 لرزش را از طریق شیشه پنجره اتومبیل ارسال می کند و افراد نابینا با لمس نقاط شیشه می توانند منظره بیرون اتومبیل را در ذهن خود تصور کنند.

تنها کاری که باید افراد نابینا انجام دهند، فشار دادن یک دکمه خواهد بود تا دستگاه از محیط بیرون عکس بگیرد. این تصویر در واقع تک رنگ خاکستری و با کنتراست بسیار بالا است و با تشخیص سایه ها در عکس، دستگاه می تواند لرزش با شدت متفاوت در پنجره اتومبیل ایجاد کرده و به دستان افراد نابینا منتقل کند.

این کار به افراد نابینا کمک می کند تا جزییات دقیق تری از منظر داشته باشند و اساسا قادر به بازسازی منظره در ذهن خود خواهند بود. یکی دیگر از ویژگی های این فناوری هم می تواند دستیار صوتی آن باشد که با گفتن کلمات کلیدی در مورد تصویر از طریق بلندگوهای اتومبیل، می تواند به تجسم بهتر محیط کمک کند.


 

کد خبر 119486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha