کد خبر 119628
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
رکورد فروش نیسان لیف در بازار ژاپن

پرشین خودرو: خودروی برقی نیسان لیف در سال ۲۰۱۹ میلادی به رکورد فروش ۲۰ هزار دستگاه در بازار ژاپن دست یافت.

به گزارش پرشین خودرو، نیسان لیف بدون شک یکی از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی در جهان به شمار می‌رود که از زمان عرضه سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است.

از دیگر رقبای قدرتمند نیسان لیف در بازار خودروهای برقی آمریکا، می‌توان به تسلا مدل ۳، هیوندای کونا الکتریک (Hyundai Kona electric) و کیا نیرو (Kia Niro) اشاره کرد که از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان آمریکایی برخوردار شده‌اند.


بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت insideevs، خودروی الکتریکی نیسان لیف موفق شده است در سال ۲۰۱۹ میلادی و در بازار ژاپن ۱۹ هزار و ۷۸۹ دستگاه به فروش برساند و به رکورد جدیدی دست پیدا کند. با اینکه هنوز از رکورد قبلی فروش این مدل خودروی محبوب در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۳ درصد کمتر گزارش و اعلام شده است اما هنوز می توان گفت که یکی پرفروش ترین و موفق ترین مدل خودروی الکتریکی در ژاپن و بسیاری دیگر از بازارهای جهانی بوده است.

ماه گذشته، دسامبر ۲۰۱۹، میزان فروش نیسان لیف یک هزار و ۱۵۷ دستگاه بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

بعد از ۹ سال، نیسان لیف موفق به ثبت فروش ۱۳۴ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودرو در بازار ژاپن شده و به نظر می رسد که به خوبی توانسته نظر و رضایت مشتریان این کشور و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را به دنبال حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین هستند، به سمت و سوی خود جلب کند.

هرچند که کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که نیسان لیف می توانست عملکرد و میزان فروش بسیار بالاتر و چشمگیرتری را به نام خود به ثبت برساند و روند رو به رشد سریعتری را تجربه کند.

 

نیسان

نیسان
 

با نگاه مختصری به نمودار دوم، می توان دریافت که بعد از سال ۲۰۱۸ به عنوان نخستین رکورد نیسان لیف، سال ۲۰۱۹ نیز رکورد دیگری برای این خودروی پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می رود.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

منبع : ایسنا

کد خبر 119628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha