کد خبر 119969
۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
واردات خودرو با منشا ارز خارجی آزاد شود

پرشین خودرو: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید برضرورت انعقاد قرارداد با چین برای واردات خودرو، می‌گوید کاهش عرضه خودرو از یک سو و نزدیکی به شب عید از سوی دیگر منجر به افزایش قیمت چارچرخ‌ها شده است.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی خودرو در بازار طی هفته‌های اخیر، گفت: کاهش عرضه خودرو از یک سو و نزدیکی به شب عید از سوی دیگر منجر به افزایش قیمت چارچرخ‌ها شده است.



شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا باید به موضوع ساماندهی بازار خودرو ورود کند

نمانده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا باید به موضوع ساماندهی بازار خودرو ورود کرده و راهی برای بهبود وضعیت ارائه کنند، افزود: در شرایط کنونی که واردات خودرو ممنوع شده باید مکانیسمی جایگزین برای پاسخ به تقاضای بازار پیش‌بینی شود.

 

عبدالله رضیان


ضرورت انعقاد قرارداد با چین برای واردات خودرو

وی اظهار کرد: باید با کشورهایی مانند چین برای تامین خودروی موردنیاز کشور قرارداد منعقد شود زیرا در دوره‌ای که واردات آزاد بود بخشی از نیاز بازار از طریق خودروهای وارداتی تامین می شد در نتیجه عطش بازار کاهش می یافت.



واردات خودرو با منشا ارز خارجی آزاد شود

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره واردات خودرو با ارز منشا خارجی، اضافه کرد: اگرچه برخی مسئولان با واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی نیز مخالف هستند اما به نظر می رسد این راهکار بتواند تا حدودی نیاز بازار را تامین کرده و از افزایش روزانه قیمت خودرو جلوگیری کند.



رئیس کل بانک مرکزی با واردات خودرو با ارز منشا خارجی مخالف است

رضیان با بیان اینکه آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی با واردات خودرو با ارز منشا خارجی مخالف است و باید دید استدلال ایشان برای این مخالفت چیست، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید جدی‌تر به موضوع ساماندهی بازار خودرو رسیدگی کرده و این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند تا راهکاری برای آن اندیشیده شود.



خودروسازان نمی‌توانند میزان تولید خود را افزایش دهند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خودروسازان نمی‌توانند میزان تولید خود را افزایش دهند، تجربه 2 سال اخیر نیز گواه این ادعا است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 119969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha