رانندگی در بالاترین ارتفاع رکورد جدید برای الکتریکی هیوندای کونا

پرشین خودرو: هیوندای با یک رکوردشکنی تازه، افتخار جدیدی به کارنامه خودروی کراس اوور الکتریکی خود اضافه کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، رکوردشکنی در دنیای خودرو می تواند یک تبلیغ فوق العاده برای تولیدکنندگان اتومبیل و محصولات تولیدی آنان باشد و در این زمینه، کمپانی خودروسازی هیوندای تمام تلاش خود را انجام می دهد تا نام محصولات خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند که نمونه آن را می توانیم خودروی هیدروژنی "نکسو" بدانیم که رکورد بیشترین حرکت با یک مخزن سوخت هیدروژن را در اختیار دارد.

حال این خودروساز کره ای در تلاش است تا با استفاده از نسخه برقی هیوندای کونا، رکورد جدیدی در کارنامه محصولات خود ثبت کند و آن هم رانندگی در بالاترین ارتفاع به ثبت رسیده در کتاب رکوردهای گینس خواهد بود که موفق به انجام چنین کاری هم شده است.

برای شکستن رکورد قبلی رانندگی در ارتفاع 5715.28 متری که در هندوستان و به عنوان بخشی از فعالیت بازاریابی این شرکت انجام شده بود، کمپانی خودروسازی هیوندای حالا به ناحیه مرزی تبت رفته و در جدیدترین تلاش خود موفق به ثبت رکورد جدید رانندگی در ارتفاع 5731 متری شده است که بالاترین ارتفاع رانندگی با یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود که تاکنون انجام شده است. در طول مسیر، هیوندای شارژرهای سیار با خود به همراه داشت تا در طول مسیر با کمبود شارژ مواجه نشود و در صورت نیاز از آن استفاده کند.

 



رئیس بخش هندوستان کمپانی خودروسازی هیوندای در این خصوص اعلام کرد: ثبت یک رکورد جدید در گینس بسیار افتخار آفرین است و خودروی کراس اوور هیوندای کونا می تواند انقلابی در زمینه وسایل نقلیه تمام الکتریکی ایجاد کند. تحت ماموریت های غیرممکن، هیوندای کونا الکتریکی بدون هیچگونه آسیب زدن به عملکرد خود، یکی از سخت ترین کارهای جهان را انجام داده است.

در پایان بد نیست بدانید که نسخه تمام الکتریکی هیوندای کونا مجهز به مجموعه باتری های لیتیوم یون 64 کیلووات ساعتی بوده و نیروی مورد نیاز یک موتور الکتریکی را تامین می کند که در حداکثر کارایی خود توان تولید 201 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 394 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت.

این خودروی کراس اوور با رانندگی در شرایط استاندارد جاده ای، می تواند تا حداکثر 415 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود رانندگی کند و در صورت اتمام شارژ، با استفاده از شارژرهای سریع می توان در عرض 54 دقیقه حدود 80 درصد از باتری های اتومبیل را دوباره شارژ کرد.

کد خبر 120166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha