سایبرتراک چگونه می تواند در اروپا تردد کند؟

پرشین خودرو: شرکت توف آلمان اعلام کرده است که سایبرتراک(وانت برقی تسلا) نیازمند تغییرات مهمی در زیرساخت های پایه ای و اساسی است تا بتواند استانداردهای لازم برای تردد در اروپا را کسب کند.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی كه تسلا همین حالا صدها هزار سفارش از سراسر دنیا برای وانت برقی سایبرتراك خود دارد اما اصلا معلوم نیست از چه زمانی وارد خیابان ها مخصوصاً خیابانهای خارج از آمریكا خواهد شد.

در آمریكا سایبرتراك تحت عنوان وانت سبك وزن طبقه بندی شده است و به همین دلیل قوانین ایمنی سخت گیرانه ای برای آن حاكم نیست، مثل ایمنی پیاده ها، اما در اروپا این قدر سهل گیرانه نیست. برای مثال استفان تلر Stefan Teller از كارشناسان شركت ممیزی استاندارد آلمانی اس جی اس-توف SGS-TUV می گوید: «جلوی خودرو نباید تا این اندازه زمخت باشد. گلگیرها و درب موتور باید بتواند انرژی را طوری جذب كند كه در صورت تصادف با پیاده، كمترین آسیب ممكن را وارد كند. و این به معنی تغییرات بسیار مهم در زیرساختهای پایه این خودرو است». این كارشناس می گوید، برای حضور سایبرتراك در خیابان های اروپا بین 50 تا 60 قانون وجود دارد كه باید رعایت شوند.

 

سایبرتراک


این در حالی است كه ارزش سهام تسلا در سال 2019، قریب به 112 درصد افزایش داشته و سایر خودروسازان به این اندازه موفق عمل نكرده اند. برای مثال دو خودروساز چینی به نام های NIO و BYD به ترتیب افزایش 12 و 27 درصدی را تجربه كرده اند و خودروسازان متعارفی كه سعی در حضور در بازار خودروهای برقی دارند، توفیقی به دست نیاورده اند. حتی برخی از آنها به ویژه در فصل چهارم زیان دیده و پیش بینی های سال 2020 خود را تعدیل كرده اند.

به بیان دیگر، در بین خودروسازان، تسلا در زمینه ارزش سهام از همه خودروسازان بهتر عمل كرده است. البته این زمانی است كه در خصوص خودروهای برقی با بقیه خودروسازان مقایسه می شود. تسلا در سال 2019 به رقم فروش 367,500 دستگاه رسید، بی وای دی به رقم 229,506 دستگاه و NIO رقم 2019 خود را منتشر نكرده است. البته این رقم در مقایسه با فروش سایر خودروها اصلا عدد و رقم بزرگی نیست.

با این حال عملكرد سهامی تسلا به قدری نزد شركت های بورسی اهمیت داشته كه آدام جوناس از تحلیل گران مورگان استنلی در توصیف تسلا گفته است: «اگر توماس ادیسون با هنری فورد ازدواج می كرد، حاصل فرزند آنها الون ماسك می شد!» منظور وی از این توصیف این است كه كمپانی خودروسازی تسلا، نوآوری در زمینه الكتریسته را با نوآوری در زمینه خودرو پیوند زده و حاصل آن كمپانی خودروسازی تسلا شده است. همین تحلیل گر انتظار دارد كه حباب ارزش سهام تسلا در سال 2020 خالی خواهد شد.

آن چه این تحلیل گر تحسین و تمجید كرده است، نوآوری در تسلا و بالا بودن عملكرد سهام این شركت در سال گذشته بوده اما آینده را هنوز كسی ندیده است.

منبع سایپا

کد خبر 120247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha