تسلا «سایبرتراک» در اروپا غیرقابل فروش است!

پرشین خودرو: صدها هزار مشتری قبلا علاقه خود را برای خرید تسلا سایبرتراک در آمریکای شمالی و یا سایر بازارهای جهانی اعلام کرده اند، اما به نظر می رسد که این خودرو در اروپا غیرقابل فروش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در ماه گذشته کمپانی خودروسازی تسلا در یک کنفرانس اختصاصی از خودروی مورد انتظار تسلا سایبرتراک رونمایی کرد و ظاهر عجیب آن باعث شد تا بسیاری از مخاطبان را ترغیب به خرید خود کند. از زمان معرفی تاکنون صدها هزار مشتری علاقه خود را نسبت به خرید تسلا سایبرتراک در بازار آمریکای شمالی و یا سایر بازارهای جهانی اعلام کرده اند، اما به نظر می رسد که خودروی پیکاپ برقی تسلا برای فروش در اروپا مورد تایید نیست و تا زمانی که با طراحی فعلی خود تصمیم به تولید و عرضه داشته باشد، در اروپا غیرقابل فروش خواهد بود.

در این خصوص مقامات آلمانی اظهار کرده اند که این خودرو ساختاری بسیار سفت و سخت دارد، بنابراین نمی تواند ایمنی کافی برای سرنشینان داخل کابین فراهم کند و یا حتی پنل بدنه سخت و مستحکم آن می تواند کابوسی برای عابرین پیاده باشد، زیرا سپر جلو و یا حتی پوسه اصلی بدنه اتومبیل نیاز به تغییر شکل دارد تا بتواند هنگام وقوع حادثه نیروی وارد شده را به خود جذب کرده و از شدت ضربه بکاهد، اما بدنه سخت و مستحکم تسلا سایبرتراک به قدری محکم ساخته شده است که در جریان کنفرانس رونمایی با پتک فلزی به بدنه آن کوبیدند، اما تغییری در شکل بدنه ایجاد نشد و همین موضوع می تواند هم برای سرنشینان داخل خود اتومبیل، هم برای عابرین پیاده و هم برای سایر وسایل نقلیه مستعد تصادف خطرناک باشد.

 

تسلا سایبرتراک



به گفته یکی از متخصصان ایمنی، ساختار اصلی تسلا سایبرتراک نیاز به اصلاحات اساسی دارد، زیرا سرنشینان داخل کابین با استحکام فوق العاده بالای بدنه اتومبیل به اصطلاح احساس امنیت می کنند، اما چنین چیزی صحت نخواهد داشت و هنگام تصادف لازم است که اتومبیل انعطاف بدنی داشته و ضربه را به خود جلب کند و در خودروی تسلا سایبرتراک حتی ایربگ ایمنی هم نمی تواند کارایی بالایی داشته باشند. این موضوع برای عابرین پیاده بسیار خطرناک تر خواهد بود و این درحالیست که خودروی تسلا سایبرتراک یک اتومبیل کاملا الکتریکی و بی صدا بوده و همین موضوع می تواند خطر تصادف با عابرین پیاده را چندین برابر کند.

بنابراین چرا خودروی تسلا سایبرتراک در آمریکا می تواند بفروشد، اما در بازارهای اروپایی امکان عرضه آن وجود ندارد؟ به خاطر اینکه در ایالات متحده آمریکا نیاز است که شما یک اتومبیل با شرایط استاندارد جاده ای داشته باشید، اما در آلمان حفاظت از سرنشینان داخل اتومبیل و همچنین سایر افراد دخیل در حادثه مهم است و آزمایشات انجام شده توسط موسسه اروپایی NCAP نیز بر روی این موضوع تاکید ویژه ای دارد، به همین دلیل است که خودروی تسلا سایبرتراک با شرایط فعلی امکان فروش در بازارهای اروپایی را نخواهد داشت و نیاز است که شرکت سازنده اصلاحات جدی بر روی آن انجام دهد تا قابلیت عرضه در سایر بازارهای بین المللی را داشته باشد.

کد خبر 119129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha