افزایش تصادفات مصرف کنندگان ماری جوانا بعد از قانونی شدن در آمریکا + نمودار

پرشین خودرو: مطالعات موسسه AAA در طول یک دوره 10 ساله، نشان از افزایش تصادفات مرگبار ناشی از مصرف ماری جوانا پس از قانونی شدن آن در ایالات متحده آمریکا دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بدون شک هرچیزی در اتومبیل مصرف شود، می تواند در افزایش خطر تصادف هنگام رانندگی تاثیرگذار باشد و حتی اگر اقدام به خوردن و یا آشامیدن خوراکی های مجاز در اتومبیل خود کنید، هنگام رانندگی احتمال تصادف شما بسیار بیشتر خواهد شد، حال تصور کنید مورد مصرفی شما جزو روانگردان ها باشد، آنوقت است که احتمال تصادف هنگام رانندگی چندین برابر خواهد شد.

 



در رابطه با این موضوع، موسسه AAA یک مطالعه بر روی تصادفات مرگبار رانندگی در طول یک دوره 10 ساله انجام داده است که رانندگان آن تحت تاثیر مصرف "ماری جوانا" بوده اند. این مطالعه به 5 سال قبل از قانونی شدن ماری جوانا در ایالات متحده آمریکا و 5 سال بعد از قانونی شدن آن می پردازد و باتوجه به اینفوگرافی ارائه شده، به وضوح می توان رشد قابل توجه تصادفات مرگبار رانندگی در ایالت واشنگتن را شاهد بود که رانندگان آن تحت تاثیر ماری جوانا بوده اند.

در این مطالعه، آمده است که بیشترین میزان تصادفات مرگبار ناشی از مصرف ماریجوانا در 5 سال اول، مربوط به سال 2010 میلادی می شود که به 9.4 درصد رسیده است و در سال 2012 میلادی و قبل از قانونی شدن ماری جوانا، شاهد آمار 8.8 درصدی تصادفات مرگبار رانندگی در ایالت واشنگتن هستیم، درحالی که پس از قانونی شدن مصرف ماری جوانا، کمترین میزان تصادفات به رقم قابل توجه 14 درصدی افزایش پیدا کرده است و در بیشترین حالت ممکن، می توانیم شاهد رشد 21.4 درصدی تصادفات مرگبار ناشی از مصرف ماری جوانا در سال 2017 میلادی باشیم.

 



همانطور که گفته شد، این آمار تنها ایالت واشنگتن را مورد بررسی قرار داده است و در یک اینفوگرافی دیگر، شاهد تمامی ایالت های آمریکا هستیم که مصرف ماری جوانا در آنان به صورت تفریحی مجاز شده است.

در مجموع 11 ایالت آمریکا استفاده تفریحی از ماری جوانا را قانونی کرده است و 22 ایالت دیگر مصرف آن را تنها برای موارد درمانی قانونی می دانند، درحالی که 17 ایالت باقی مانده هنوز با مصرف ماری جوانا در ایالت های خود مخالف هستند و آن را غیرقانونی می دانند.

کد خبر 120253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha