کد خبر 120468
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مخصوص بیابان، عنوانی جدید در صنعت خودرو

پرشین خودرو: نظر به موفقیت وانت ها در بازار و گرایش خریداران به خودروهایی كه علاوه بر مسیرهای ناهموار، قابلیت عبور از راه های صعب العبور، سنگلاخ و بیابانی را دارند، برند جیپ، نوعی ارزیابی جدید را به مفاهیم خودرویی افزوده است كه در نشان badge وانت های خود به كار می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، «مخصوص بیابان» یا Desert Rated عنوان جدیدی است كه جیپ مدل گلادیاتور موهاوی سال 2020 یدك می كشد. جیپ می گوید یك خودرو زمانی اجازه استفاده از این واژگان را دارد كه در 5 دسته بندی عملكردی سرآمد باشد كه عبارتند از:

كنترل و ثبات سواری Ride Control and Stability،
كشش در شن/گل و لای Sand/Dirt Traction
عبور از موانع زمینی Ground Clearance
مانورپذیری Maneuverability
مهارت بیابانی Desert Prowess

 

جیپ


در معیار طبقه بندی سابق جیپ، از نشان یا Badge استفاده می شد كه «مناسب برای مسیرهای ناهموار» یا Trail Rated بود و 5 معیار عملكردی آن عبارت بودند از: كشش، عبور از موانع، مانورپذیری، مفصل بندی Articulation و توان عبور از آب یا water fording

حالا وانت های جیپ مدعی هستند كه برای عبور از بیابان هم مناسب هستند و در بج یا نشان این خودروها از Desert Rated استفاده می شود. در این صورت باید بتوانند در برابر برآمدگی ها و فرورفتگی های شدید بیابان برای مسافت طولانی دوام بیاورد برای مثال مدل رانگلر جیپ به دلیل كوتاه بودن فواصل دو محور چرخ های این خودرو امكان استفاده از این بج وجود ندارد چون رانگلر ویژگی های لازم برای عبور از فرورفتگی ها و برامدگی های بیابان را ندارد. در عوض مدل های گلادیاتور برای دریافت این بج مناسب تر اند. علاوه بر فاصله محورها موارد دیگری باید رعایت شوند كه به طور خلاصه عبارتند از:

استفاده از كمك فنرهای مجهز به بایپس داخلی الومینمی 2.5 اینچی
عریض تر شدن ترك جلویی front track به میزان 0.5 اینچ
سیستم تعلیق در حد خودروهای نظامی
مایع هیدرولیك مخصوص با مخزن دور (كه مثل كمك فنر دوم عمل می كند)
لوله اكسل با قالب آهنی 10 میلیمتری
تقویت فریم در اطراف موتور و سیستم انتقال قدرت

در ضمن باید شتاب روی شن، صخره و گل و لای در این خودروها تقویت شود.

منبع: سایپا

کد خبر 120468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha