کد خبر 120971
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
خودروهای برقی را فقط «معتادان به سبز» می‌خرند

پرشین خودرو: مدیر عامل پژو می گوید خودروهای برقی در جریان اصلی تقاضای مردم هنوز جایگاهی پیدا نكرده است.

به گزارش پرشین خودرو، كارلوس تاوارس مدیر عامل گروه خودروسازی پی اس ای (پژو-سیتروئن) در كنفرانس خبری سالانه اعلام نتایج در مقر اصلی این خودروسازی در پاریس در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به دلیل آن كه نمایشگاه ژنو امسال به دلیل شیوع بیماری ویروسی لغو شد از دفتر كار خود با خبرنگاران صحبت كرد.


تاوارس می گوید خودروهای برقی را فقط «معتادان به سبز» green addicts، منظور «طرفداران و هواداران تعصبی محیط زیست» می خرند و در جریان اصلی زندگی مردم تقاضای كافی برای آن وجود ندارد. وی در ادامه می گوید وقتی در بازاری مشوق ها یا سوبسیدها [برای خودروهای برقی] برداشته می شوند، تقاضا با سقوط آزاد مواجه می شود.

 

كارلوس تاوارس



قرار بود این كنفرانس خبری در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو برگزار شود كه به دلیل كنسل شدن نمایشگاه، در دفتر مدیر عامل گروه خودروسازی پژو-سیتروئن برگزار شد.

از نظر تاوارس میدان نبرد تا سال 2025، عرضه خودروهایی است كه میزان آلایندگی آن صفر باشد. و در خصوص دشواری فروش خودرو به مصرف كنندگان عادی به صراحت می گوید ما هنوز فقط به معتادان سبز، خودروی برقی می فروشیم و هنوز فروش خودروی برقی به واقع گرایان و عمل گرایان ممكن نشده است.

تاوارس عدم استقبال از خودروهای برقی و دلایل آن را توضیح می دهد و می گوید، نبود شبكه جایگاه شارژ باتری های خودروهای برقی در سراسر كشور، پیمایش كوتاه به ازای هر بار شارژ، طولانی بودن زمان شارژ باتری خودرو، مسائل نامعلوم در خصوص قیمت برق برای شارژ باتری های خودروهای برقی از موانع بزرگ عادی شدن فروش خودروهای برقی است.

به همین دلیل پژو هنوز به همان خودروهای بنزینی درون سوز و یا پلتفرم هایی بسنده كرده كه حداكثر قابلیت هیبریدی دارند و فعلا سرمایه گذاری به سمت ساخت خودروهای برقی را آغاز نكرده است. تاوارس می گوید: «ما سعی می كنیم به شكل خیلی چابك خود را با خواسته های مشتری وفق دهیم.»

منبع: سایپا

کد خبر 120971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha