افزایش موج نارضایتی در جامعه کارگری و قطعه سازی کشور

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی معتقد است عدم پرداخت تمام تسهیلات شورای پول و اعتبار تا پیش از پایان سال موج نارضایتی بسیار شدیدی را در سطح جامعه کارگری و قطعه سازی ایجاد کرده و در صورت ادامه، موجب افت شدید تولید خواهد شد.

احمد رضا رعنایی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به اینکه عدم پرداخت تمام تسهیلات 5000 میلیارد تومانی مشکلات ناشی از اتفاقات اخیر بر صنعت خودرو را مضاعف کرده است، تصریح کرد: با ادامه این شرایط وضع حقوق، عیدی و سنوات پایان سال کارگران تحت فشار زیادی خواهد بود و با توجه به نارضایتی که در بخش کارگری بوجود می آورد ادامه این نارضایتی با توجه به عدم فراهم نمودن ساز و کار لازم توسط شرکتها به سال آینده موکول خواهد شد.

وی همچنین به برخی اظهارات مبنی بر تاثیر وضع کنونی بر توقف تولید خودرو سازان در سال آینده اشاره و تاکید کرد: وضع موجود توقف تولید را که نه اما قطعا افت تولید را در پی خواهد داشت.

تاثیر عدم تزریق نقدینگی بر افت شدید تولید قطعه سازان در سال آینده

وی در ادامه مهمترین راهکار موثر برای خروج از شرایط کنونی را تزریق نقدینگی به صنعت قطعه سازی کشور دانست و اظهار داشت: در صورتی این نقدینگی تا پیش از پایان امسال تزریق نشود به طور قطع ظرف ماههای آتی افت تولید چند ماهه ای را در این صنعت شاهد خواهیم بود.

این فعال در صنعت قطعه سازی همچنین با تاثیر ویروس کرونا بر صنعت خودرو دنیا و ایران پرداخت و گفت: این اتفاق اگر چه تبعات جدی را بر صنعت خودرو دنیا داشته است اما آثاری را نیز بر صنعت خودرو ایران برجای گذاشته و شیوع آن در ایران شرکتهای خودروساز و قطعه سازی را به جهت شیفت های کاری و نیروهای کارگری در لاک دفاعی فرو برده است.

 



رعنایی افزود: البته تبعات انتشار این ویروس در حوزه حمل و نقل مشکل آفرین شده است و با توجه به تاخیر در رسیدن کالا این مساله تا حدودی تولید شرکتهای را با کاهش روبرو کرده است.

وی در ادامه به تاثیر عدم انجام تعهدات دولت بر افزایش مطالبات قطعه سازان اشاره و اظهار داشت: اعتباری که قطعه سازان در ماههای اخیر برای تکمیل بیش از 200 هزار خودرو هزینه کردند مجموع مطالبات در این صنعت را به بیش از 31 هزار میلیارد تومان رسانده است اتفاقی که تنها با همت قطعه سازان صورت گرفت در حالی که امروز عدم بازگشت هزینه های قطعه سازان از سوی خودرو سازان معضل بزرگی را در این صنعت ایجاد کرده است.

رعنایی در پایان با توجه به اوضاع بحرانی قطعه سازان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی انتظار می رود مسئولان توجه بیشتری به این صنعت و تبعات مشکلات موجود بر اوضاع کارگری در این صنعت داشته باشد تا مجددا به روزها و سالهای قبل باز نگردیم و در صورتی که هر چه سریعتر فکری نشود مشکلات در این صنعت بسیار جدی تری خواهد شد.

 

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 121115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha