کرونا و عدم درج قیمت موجب افت 5 تا 60 میلیونی قیمت خودرو شد

پرشین خودرو: شیوع ویروس کرونا و از سویی عدم درج قیمت در سایت های خرید و فروش دو گزینه موثر در افت شدید تقاضا و روند نزولی قیمت خودرو است شرایطی که با لغو سفرهای نوروزی و کاهش قدرت خرید مردم این روند را تشدید کرده و موجب افت 50 تا 60 میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی و افت حداقل 5 تا 15 میلیونی خودروهای پر تیراژ داخلی در بازار شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار داغ شیوع کرونا که این روزها در کشور باعث شده تا بسیاری از بازارها راکد و با ریزش متقاضی روبه رو شوند از جمله این بازارها روند معاملات خرید و فروش خودرو است که این روزها کمتر خریداری در آن دیده می شود.

بازار خودرو همه ساله در ماههای پایانی سال با افزایش تقاضا و به تبع آن، بالا رفتن قیمت مواجه می‌شود، امسال با انتشار ویروس کرونا روال عادی آن بر هم خورده و شهروندان در این شرایط تمایلی برای خرید و فروش خودرو ندارند در این جریان اعمال سیاست حذف قیمت بازار خودروها از روی سایت های خرید و فروش بر وضع فعلی و ادامه سیر نزولی دامن زده است .

در همین زمینه رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار داشت : طى روزهاى اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان به بازار خودرو به شدت کاهش یافته و بسیاری از مردم در این شرایط نه ریسک مى‌کنند خودرو بخرند و نه بفروشند به طوری که این روند کاهش تقاضا و حضور کمرنگ سبب شده منحنی قیمت کاهشی شود.

 

بازار خودرو

 


سعید موتمنی با اشاره به عوامل موثر در رکود تقاضا و افت قیمت در بازار خودرو گفت : شیوع ویروس کرونا و از سویی عدم درج قیمت در سایت های خرید و فروش دو گزینه های موثر در افت شدید تقاضا و روند نزولی قیمت خودرو است شرایطی که با لغو سفرهای نوروزی و کاهش قدرت خرید مردم این روند را تشدید کرده و موجب افت 50 تا 60 میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی و افت حداقل 5 تا 15 میلیونی خودروهای پر تیراژ داخلی در بازار شده است.

وی در ادامه به منحنی نزولی قیمت اغلب خودروها در بازار اشاره و اظهار داشت : طی روزهای گذشته تاکنون با افت قیمت های صورت گرفته قیمت بسیاری از خودروهای مونتاژی کاهش قابل توجهی داشته است به طوری که هم اکنون قیمت پژو 2008 به حدود 440 میلیون ، سراتو 385 میلیون ، هایما S7 توربو 360 میلیون ، مزدا 480 میلیون و جک S5 اتومات نیز با 355 میلیون تومان در بازار خرید وفروش می شوند.

موتمنی همچنین در خصوص افت قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی گفت : طی روز اخیر قیمت پژو 206 تیپ 2 به 97 میلیون ، تیپ 5 به 115 میلیون تومان ، پژو 207 دنده 146 میلیون و سمند EF7 به 110 میلیون و پژو پارس به 116 میلیون تومان رسیده است همچنین با ادامه افت تقاضا قیمت پراید 111 به حدود 61 میلیون و200 هزار مدل 131 به 59 میلیون تومان و پراید 132 به 62 میلیون در بازار معامله می شود ضمن اینکه قیمت سایر خودروهای سایپا مثل تیبا 2 به 73 میلیون و 500 هزار، ساینا ساده به 74 میلیون و کوییک دنده ای به 86 میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار خودرو در ادامه با تاکید بر اینکه بازار خودرو همواره تابع عرضه و تقاضا است ، در ارتباط وضعت قیمت خودرو در روزهاى آینده پیش‌ بینی کرد : با توجه به تاثیر این بیماری بر افت معاملات در بازار انتظار می رود وضعیت بازار خودرو تا پایان سال به همین روال ادامه یابد.

به گفته موتمنی با استمرار این شرایط کاهش قیمت ها در بازار خودرو سرعت بیشتری پیدا کرده و پیش بینی می شود آن تعداد از افرادی که خودرو را فقط برای کسب سود و سرمایه گذاری خریداری کرده بودند با ضرر روبه رو شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : با این شرایط فروشنده در بازار افزایش یافته است به طوری که امروز خریداران خودرو تعیین کننده قیمت در بازار شدند.

کد خبر 121144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha