کد خبر 121475
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
پیشگیری از سرقت خودرو با رعایت نکات ایمنی

پرشین خودرو: جانشین فرمانده انتظامی کرمان گفت: شهروندان با رعایت نکات و موارد ایمنی می توانند از سرقت خودرو خود پیشگیری کنند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ "ناصر فرشید" با اشاره به سهل انگاری برخی شهروندان در مراقبت از خودرو خود افزود: رها کردن خودروی روشن، قرار دادن وسایل گران‌قیمت در خودرو و نداشتن ایمنی، از مواردی است که سارقان را برای سرقت خودرو یا محتویات داخل آن ترغیب می کند.

وی توصیه کرد: تا حد ممکن خودروی خود را در محل دید و دسترس دوربین های مداربسته اماکن یا پارکینگ پارک کنیم و اوراق شناسایی شخصی خود را در خودرو رها نکنیم.

وی یادآور شد: اگر بسته‌ای در اتومبیل داریم آن را در معرض دید قرار ندهیم و هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنیم.


جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه همیشه درب خودرو را قفل و شیشه ها را کاملاً بالا بکشیم اظهار داشت: به محض مشاهده افراد مشکوک و یا اتومبیل های رها شده، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهیم.

 

سرقت خودرو


این مقام پلیس افزود: هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل، از قفل بودن دربهای خودرو اطمینان حاصل کنیم.

جانشین فرماندهی پلیس استان کرمان همچنین گفت: هنگام تصادف یا نزاع هایی که احتمال می رود، ساختگی باشد خودرو خود را رها نکنیم و در صورتی که اتومبیل به سرقت رفت، فوراً پلیس را در جریان قرار دهیم.

سرهنگ فرشید در ادامه گفت: خودروی خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان نداریم قرار ندهیم و زمان خروج از پارکینگ منزل، ابتدا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را برداشته سپس درب پارکینگ را ببندیم و هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل مراقب باشیم افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند.


وی درادامه افزود: از رها کردن وجه نقد، تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ، و هرگونه اشیا با ارزش در داخل خودرو پرهیز کنیم زیرا باعث ترغیب سارقان برای سرقت محتویات داخل خودرو می شود.


جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پس از وقوع سرقت، با دادن مشخصات کامل اتومبیل از قبیل شماره پلاک، شماره شاسی و موتور، پلیس را در کشف سرقت یاری دهیم.

کد خبر 121475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha