کد خبر 122445
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی تعدیل می‌شود

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری: نرخ جدید عوارض آزادراه‌های دولتی با تأکید شورای اقتصاد از اول اردیبهشت ماه امسال اعمال شد.

به گزارش پرشین خودرو، آقای خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی این سازمان با اعلام این خبر گفت: نرخ جدید اخذ عوارض آزادراه‌های تهران-قم، کرج-قزوین، بندرعباس-شهید رجایی مطابق با مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۰ شورای اقتصاد از اول اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد و به حساب خودرو‌های عبوری منظور شده است.

وی با بیان این که طبق قانون، عوارض مذکور، صرف بهسازی و نگهداری آزادراه‌ها به منظور حفظ و ارتقای ایمنی تردد و توسعه شبکه آزادراههای کشور می‌شود، افزود: اخذ عوارض در آزادراه‌های یادشده به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کاربران جاده، کاهش مصرف سوخت، حفظ ایمنی و روان سازی تردد، الکترونیکی است و هماهنگ با فرآیند پرداخت سایر آزادراه‌های شبکه آزادراه‌های کشور پیاده سازی می‌شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نرخ جدید اخذ عوارض آزادراه‌های دولتی افزود: بر اساس مصوبه یاد شده شورای اقتصاد، به ازای هر بار ورود به آزادراه‌های دولتی برای خودرو‌های سواری و وانت بار ۱۲ هزار ریال، کامیونت و مینی بوس ۲۴ هزار ریال، کامیون دو محور و اتوبوس ۳۶ هزار ریال و کامیون سه محور و بیشتر ۴۸ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

 

عوارض آزادراه

مقبلی بر ایجاد بستر‌های قانونی لازم به منظور ضمانت پرداخت عوارض خودرو‌های عبوری آزادراه‌ها اشاره کرد و گفت: تعدیل و متناسب سازی نرخ جرایم عدم پرداخت عوارض آزادراهی با نرخ عوارض و خسارات ناشی از عدم پرداخت مطابق مصوبه هیئت وزیران محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: نرخ جدید جریمه پرداخت نکردن عوارض بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۰ شورای اقتصاد، ۴۰۰ هزار ریال برای خودرو‌های سواری، وانت بارها، مینی بوس و کامیونت، ۵۰۰ هزار ریال برای اتوبوس و کامیون دو محور، ۹۰۰هزار ریال برای کامیون سه محور، تریلی و نفتکش منظور می‌شود.

مقبلی در مورد اخذ عوارض از کاربران عبوری آزادراه کنارگذر جنوبی و غربی تبریز تاپایان نیمه اول امسال گفت: اخذ عوارض آزادراه کنارگذر جنوبی و غربی تبریز بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۹۳/۷/۲۹ شورای اقتصاد، به سازمان تکلیف شده بود که تاکنون به عللی نظیر محدودیت فضای ساختمان ایستگاه اخذ عوارضی و سیاست‌های وزارت در واگذاری منافع بهره برداری در ساخت و توسعه شبکه آزادراهی و مذاکره با سرمایه گذاران مختلف به تعویق افتاده بود و با تأکید مجدد شورای اقتصاد بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۰در دستور کار سازمان قرار گرفته است و تا پایان نیمه اول امسال عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 122445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha