کد خبر 122446
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
سایه سنگین كرونا بر فروش خودرو در هندوستان

ماه گذشته، صنعت خودروی 120 میلیارد دلاری هندوستان در نفروختن ركورد زد.

به گزارش پرشین خودرو، هنوز ویروس كرونا بر اقتصاد دنیا سایه انداخته و تا به همین حالا 3.34 میلیون دستگاه خودرو نسبت به زمان مشابه سال گذشته خودرو كمتر در دنیا فروخته شده است.

با اعمال تعطیلی سراسری و در برخی از نقاط هندوستان قرنطینه و اقدامات پیشگیرانه، در عمل حمل و نقل بار و مسافر به شدت كاهش یافته است. یكی از صنایعی كه در هندوستان بیشتر از سایر صنایع، سایه ی ویروس كرونا را حس می كند، صنعت خودروی این كشور است. تقاضای خودرو به شدت كاهش یافته و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودروسازی ها به طور كامل در این كشور تعطیل شده اند. بیشترین ضربه را فروش خودرو متحمل شده است.

بیزینس تودی هندوستان گزارش كرده كه در ماه آوریل تعداد فروش خودرو در هند 0 بوده، اگر فكر می كنید اشتباه تایپی اتفاق افتاده، دوباره تكرار می كنیم كه مطمئن باشد اشتباه تایپی نبوده، در ماه آوریل واقعا در هندوستان خودروی سواری نو خریداری نشده است و هنوز خبری از بازگشایی كارخانه ها در این كشور نیست.

 

بازار خودرو


البته خیلی هم جای تعجب ندارد ضربه ویروس به كشور هندوستان از ماه مارس شروع شد و در آن ماه ماروتی سوزوكی، بزرگترین خودروساز هندوستان فقط 76,240 دستگاه خودرو در ماه مارس فروخت. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 47.4 درصد كاهش. در همان ماه مارس، ماروتی سوزوكی و مهیندرا و ماهیندرا، 1,365 تراكتور فروختند چون تراكتور به قدری در كشاورزی هندوستان مهم است كه مسائلی مثل تعطیلی سراسری روی آن تأثیر ندارد.

ویجی ناكرا، مدیر عامل خودروسازی ماهیندرا و ماهیندرا گفته است: «در ماهیندرا، ما دست در دست هم از سهامدار گرفته تا نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و شركای تأمین كننده مان تلاش می كنیم كه بعد از برداشته شدن تعطیلی سراسری، این اكوسیستم [صنعت خودرو] دوباره به وضع عادی برگردد. اما هنگام بازگشت به وضع عادی، ایمنی همه كاركنان ما بالاترین اولویت را دارد».

قرار بود در خصوص ادامه تعطیلی سراسری در هندوستان از 4 مه (15 اردیبهشت) به بعد تصمیم گیری شود. برای همین آینده كسب و كار در این كشور مثل بسیاری از كشورهای درگیر با شیوع كرونا همچنان نامشخص است.

منبع: سایپا

کد خبر 122446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha