مرکز آزمون آلایندگی خودرو توسعه می یابد

توسعه و ایجاد آزمایشگاه های مختلف خودرویی در برنامه کاری مرکز آزمون آلایندگی خودرو است تا شاهد انجام تعداد بیشتری از آزمون‌های مرتبط با استانداردهای 85 گانه باشیم.

به گزارش پرشین خودرو، علی مولانا مدیر نظارت بر آلاینده‌های محیط زیست شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، با اعلام این خبر گفت: مرکز تحقیقات آزمایشگاهی و سنجش آلایندگی خودرو این شرکت در 27 اردیبهشت 1384، به منظور نظارت بر آلایندگی خودروهای تولید داخل و وارداتی کشور تاسیس شد و با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون یورو آزمون‌های مرتبط را در سطح استاندارد یورو ۲ آغاز کرد.

وی که در خصوص عملکرد 15 ساله این مرکز سخن می گفت، اظهار داشت: مرکز آزمون آلایندگی خودرو، اولین و تنها مرکز تست آلایندگی و مصرف سوخت مستقل از شرکت‌های خودروسازی در کشور می باشد که با ارتقا و توسعه تجهیزات و امکانات آزمایشگاه ها امروزه به ظرفیت سالیانه انجام بیش از دو هزار و 600 آزمون مختلف رسیده است.

مولانا ادامه داد: این مرکز، دارنده گواهینامه استاندارد ISO 17025 بوده و در آزمایشگاه‌های خودروسواری و موتورسیکلت، تست‌ها با اخذ تاییدیه بین المللی تا سطح استاندارد یورو 5 قابلیت انجام دارد. در حال حاضر امکان انجام آزمون های مختلفی در حوزه آلاینده‌سنجی، مصرف‌سوخت، توان، گشتاور و اندازه‌گیری سطح صدای خودروها و موتورسیکلت‌ها، اندازه گیری ذرات معلق خودروهای سنگین دیزلی، اندازه‌گیری تبخیرات سوخت و عملکرد سیستم سوخت‌رسانی نیز در این مرکز وجود دارد.

 

آلایندگی خودرو



مدیر نظارت بر آلاینده‌های محیط‌زیست ISQI بیان کرد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که اکنون در شرف 31سالگی فعالیت خود، همواره در تلاش بوده تا مطابق با جدول زمانبندی اجرای استانداردهای مصوب و با هدف انجام آزمون‌های مربوطه، در تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌های تخصصی لازم پیشگام باشد.

وی در خصوص دیگر امکانات این مرکز گفت: علاوه بر آزمایشگاه های مذکور، می توان به تنها برج تست پاراشوت در کشور و آزمایشگاه تست قطعات آسانسور در حوزه تجهیزات صنعتی، به عنوان دیگر آزمایشگاه‌های مجهز این مرکز اشاره کرد.



مولانا در پایان به برنامه‌های آینده مرکز آزمون ISQI پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع توسعه و ایجاد آزمایشگاه های مختلف خودرویی در برنامه کاری این مرکز وجود دارد و امید است در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی و امکان انجام تعداد بیشتری از آزمون‌های مرتبط با استانداردهای 85 گانه باشیم.

کد خبر 122753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha