کد خبر 123295
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
ساخت مسیرهای جدید مترو رکود ۳ ساله دارند

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به وعده های محقق نشده شهرداری در حوزه مترو، گفت: با توجه به رکود سه ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو، باید عملیات احداث خطوط ۸ تا ۱۱ به سرعت آغاز شود.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی، در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به مراسم کلنگ زنی بوستان شهدای ارتش گفت:‌ از شهردار تهران و همچنین ارتش جمهوری اسلامی برای در دسترس مردم قرار گرفتن پادگان ۰۶ که دیروز افتتاح شد، قدردانی میکنم.

وی ادامه داد: ‌با توجه به اینکه یکسال تا انتخابات شورای ششم باقیمانده است ، در سال پایانی دوره پنجم شورا قرارداریم و این زمانی است که باید از اقدامات این دوره نتیجه گیری شود و شهروندان دستاوردهای خود را مشاهده کنند.


رئیس شورای شهر تهران افزود: با توجه به مشکلاتی که در این دوره در فرایند توسعه شهر ایجاد شد که تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت اقتصادی کشور، از مهمترین آنها محسوب می شدند، انتظارات عمومی از اقدامات توسعه ای وزیرساختی در این دوره هنوز محقق نشده و به همین دلیل برنامه اولویت محور تحقق پذیر از سوی شورا مطرح شد که با استقبال شهردار تهران و همکاران وی مواجه شد.


هاشمی بیان کرد: در سال باقیمانده به نظر می رسد که فرصت ومنابع برای اجرای همه طرحها وجود نداشته باشد اما اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق عمل کند، می تواند به نوعی نماد دستاوردهای این دوره از منظر افکار عمومی تلقی شود.

 

مترو

به گفته وی، در حوزه نخست، نوسازی وتوسعه ناوگان حمل ونقل عمومی از طریق تامین اتوبوس و واگن مترو است که بتواند با افزایش تقاضای سفر در ابتدای سال تحصیلی، از ازدحام و شرایط ناایمن برای گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند. اولویت دیگر، فعالیت مجدد در حوزه ساخت مترو است که با توجه به رکودی سه ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو، عملیات احداث خطوط ۸ تا ۱۱ به سرعت آغاز شود.

هاشمی تاکید کرد :‌ باید در حوزه پسماند ومحیط زیست،اجرای طرح جامع پسماند آغاز شود و شرایط غیربهداشتی جمع آوری ودفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار ساماندهی شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این راستا باید در حوزه نوسازی بافتهای فرسوده و مسکونی با تعریف پهنه T، بارگذاری در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل ونقل عمومی، انجام و ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شود ، ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد، منابع برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی تامین گردد و نوسازی بافتهای فرسوده وناپایدار هم در این مناطق تسریع و شتاب گیرد، البته طبیعی است که بروکراسی حاکم بر شهرداری و سایر دستگاههای مرتبط نظیر سیستم بانکی، شورایعالی شهرسازی و وزارتخانه های مرتبط ممکن است در برابر ایجاد شتاب درتحقق اولویت ها، مقاومت کنند اما هنر وجسارت مدیران باید به اندازه ای باشد که با ریسک پذیری و اراده جدی، حداقل در اولویت ها، فعالیت مدیریت شهری را شتاب ببخشند.

هاشمی در پایان از اعضای شورای شهر تهران درخواست کرد در جلسه هم اندیشی ظهر امروز که با حضور شهردار تهران برگزار می شود، شرکت کنند.

منبع: مهر

کد خبر 123295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha