کد خبر 123298
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
ساخت اجباری جایگاه شارژ خودرو در آلمان

ساخت جایگاه شارژ خودروهای برقی در كنار پمپ بنزین های آلمان اجباری می شود. یكی از بزرگترین اضطراب های متداول، نرسیدن به پمپ بنزین و ماندن در راه است. این اضطراب برای دارندگان خودروهای تمام برقی شدیدتر است. فكرش را بكنید دبه هم نمی توانید دستتان بگیرید!

به گزارش پرشین خودرو، به تدریج ظاهر پمپ بنزین ها در آلمان، تغییر خواهند كرد. این گامی كه اكنون كشور آلمان برداشته، گامی بلند برای توسعه و گسترش استفاده از خودروهای برقی است.


در برنامه ی بازگشت به حالت عادی وضعیت اقتصادی كشور بعد از شیوع جهانی كرونا، 146 میلیارد دلار به بهبود اقتصادی اختصاص پیدا كرده و در این برنامه، یكی از الزامات، ایجاد جایگاه شارژ خودروی برقی در پمپ بنزین های آلمان است. یكی از اهداف این برنامه، حركت سریع تر و گذار به سمت خودروهای با آلایندگی صفر است. در حقیقت بر اساس این بسته مشوق، علاوه بر اقداماتی كه به خرید خودروهای برقی و كم آلاینده منجر می شود، مالیات های سنگینی برای خرید خودروهای شاسی بلند بنزین سوز در نظر گرفته شده است.

در این بسته های تشویقی، برای كسانی كه خودروهای برقی خریداری كنند 6800 دلار یارانه (سوبسید) در نظر گرفته شده است. در ایالات متحده، حكومت فدرالی این كشور اعتباری معادل 7500 دلار معافیت مالیاتی برای خریداران خودروهای برقی به تصویب رسانده است. البته برای خودروسازان، این سوبسید سقفی دارد و اگر تعداد خودروهای برقی فروخته شده در هر خودروساز به این سقف برسد، در اصطلاح به آن «دوره غروب» sunset period می گویند كه از دیگر این سوبسید شامل حال آن خودروساز نمی شود. جنرال موتورز و تسلا اولین خودروسازان بودند كه به این سقف رسیدند.

 

شارژ خودروهای برقی

زیرساخت شارژ خودروهای برقی یكی از بزرگترین موانعی بود كه به خوبی در پژوهش ها، مورد توجه قرار گرفت و نشان داد برای رونق خودروهای برقی، حتماً باید معضل «اضطراب پیمایش» حل شود. یعنی صاحب یك خودروی برقی نباید دچار وحشت نرسیدن به جایگاه شارژ شود.

با این وصف، شركت های خصوصی و خودروسازان خودشان به دنبال چاره بوده و در حال سرمایه گذاری برای ایجاد شبكه های شارژ باتری خودرو در سرتاسر ایالات متحده و در سطح جهان بوده اند. تعداد زیادی از خودروسازان در طرح «شبكه آیونیتی اروپا» مشاركت كرده اند. در این طرح، مهم نیست كه مدل یا برند خودرو چه باشد، این شبكه، تمامی خودروهای برقی را در جایگاه خود شارژ می كند. این شبكه تا پایان سال 2020 به 400 جایگاه شارژ می رسد اما هدف این است كه به ازای هر 75 مایل یك جایگاه در سراسر بزرگراه های اروپا ایجاد شود.

منبع: سایپا

کد خبر 123298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha