کد خبر 123377
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
محدودیت‌ پروازهای خارجی کاهش می‌یابد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه محدودیت‌های پروازی رو به پایان است، گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید.

به گزارش پرشین خودرو، علی عابدزاده ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید مسئولان کشوری و استانی از فرودگاه بین‌المللی پیام که به مناسبت توسعه پروازهای این فرودگاه انجام شد، اظهار کرد: فرودگاه پیام در حوزه پرواز باری قدمت طولانی دارد.

وی با اشاره به توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام، گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز پذیرفته‌اند که پرواز از فرودگاه پیام داشته باشند.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری با توجه به اینکه تعدادی هواپیمای وارد کشور می‌شود، افزود: از ظرفیت هواپیمای جدید در فرودگاه پیام استفاده خواهد شد. همچنین برای برقراری پرواز از فرودگاه پیام به شهرهای مشهد، اهواز و کیش موافقت شده است.


وی با اشاره به فشارهای سنگین آمریکایی درباره محدود کردن ارائه اطلاعات فنی و عملیاتی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، گفت: این در حالی است که نیروهای متخصص داخلی به موفقیت‌های خوبی در حوزه تعمیر موتور رسیده و توانسته‌اند که قسمت‌های گرم و پیچیده موتور را با تکنولوژی مناسب تعمیر کنند.

 

پروازهای خارجی


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شرکت‌های بوئینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که به توان طراحی این قطعات دست پیدا کرده ایم و می‌توانیم این قطعات را بخوبی بسازیم که البته با شناسنامه و حساب شده است.

عابدزاده افزود: در بخش هوایی و در حوزه فنی و ساخت قطعات حرف برای گفتن داریم و در آینده‌ای نه چندان دور به انقلاب مهندسی و تکنیک در حوزه هوایی می‌رسیم.

به گفته عابدزاده هماهنگی‌های لازم با کشور سازنده هواپیما، موتور و یا کشورهایی که به هر دلیلی در این موضوع نامی از آنها هست، انجام شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری به محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های پروازی رو به کاهش است. در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید که این میزان در برخی کشورها به دو تا سه درصد رسید.



وضعیت پروازهای داخلی در ایران مناسب است

وی با تاکید بر اینکه پروازهای خارجی به تدریج رفع محدودیت می‌شود، گفت: شرکت‌های خارجی اکنون منتظر هستند تا پروتکل‌های بهداشتی میان کشورها امضا و توافق‌ها صورت گیرد تا بتوانند مسافران را طبق پروتکل‌های خاص بهداشتی و پزشکی جا به جا کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه وضعیت پروازهای داخلی در کشور خوب است، گفت: اگر تلاش‌های حال حاضر وزارت بهداشت و درمان در خصوص کنترل کرونا به نتیجه برسد به یقین در پروازهای داخلی رشد بهتری خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 123377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha