موضوع چند سورسی در پروژه k132  مطرح نیست / قراداد ساخت 800 قطعه در پروژه k132

دییر انجمن قطعه سازان ایران، مهمترین دستاورد نشست قطعه سازان در پروژه k132 را هم افزایی و به روزآوری اطلاعات سازندگان اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش ایران خودرو تاکنون قرارداد ساخت 800 قطعه با حدود 140 سازنده منعقد شده است.

مازیار بیگلو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب افزود: پروژه k132 با توجه به درصد بسیار بالای خودکفایی ،حرکت بسیار بزرگی در ایران خودرو محسوب می شود که در سنوات گذشته چنین اقدامی صورت نگرفته است .

به گفته وی مهمترین اتفاق این پروژه ساخت شاسی و بدنه است که با توان داخلی عملیاتی و حجم زیادی از کار اجرایی شده است .

بیگلو با توجه به تعهد تولید 1000 دستگاه خودرو k132 از بهمن امسال ، اظهار داشت : در صورتی این پروژه بر اساس برنامه ریزی ها پیش برود و مانع خاصی ایجاد نشود بهمن ماه تولید انبوه این خودرو آغاز می شود.



مازیار بیگلو

آماده سازی تمامی زیر ساخت های سخت افزاری پروژه جدید ایران خودرو

وی همچنین به ایجاد زیرساخت های سخت افزاری پروژه جدید ایران خودرو اشاره و خاطر نشان کرد : با گذشت بیش از یک سال از آغاز پروژه و رونمایی از خط تولید این خودرو ، هم اکنون عمده زیر ساخت های سخت افزاری در این پروژه فراهم شده است و درصد زیادی از قالب ها توسط قطعه سازان آماده و بخش زیادی نیز در حال آماده سازی است لذا پیشرفت پروژه بسیار سریع و خوب خواهد بود و امیدواریم که این روند به خوبی ادامه یافته و شاهد به ثمر نشستن این پروژه تا پایان امسال باشیم.


اجرای تغییرات بالای ساختاری و مهندسی در پروژه k132

دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه پروژه k132 را به لحاظ ساختاری کاملا متفاوت از پروژه 301 دانست و گفت : البته سرمایه گذاری هایی که پس از برجام در پروژه 301 و یکی دو محصول دیگر صورت گرفت با تغییر شرایط و قطع همکاری با شرکای فرانسوی در خودرو k132 ادامه یافت و از ظرفیت هایی ایجاد شده به خوبی استفاده شد اما در پروژه k132 تغییرات مهندسی بسیار زیادی صورت گرفته و به لحاظ ساختاری کاملا با پروژه قبلی متفاوت است و بر اساس توانمندی های داخلی طراحی و ساخته شده است .

بیگلو افزود : البته در پروژه قبلی یک درصدی از سرمایه گذاری سخت افزاری بر روی قطعات جنریک صورت گرفت که با افزایش ظرفیت این خودرو از سرمایه گذاری های قبلی استفاده خواهد شد اقدامی که با به ثمر نشستن سرمایه گذاری ها موجب رضایت و خشنودی سازندگان شده است.

وی همچنین در خصوص میزان سرمایه گذاری لازم در پروژه k132 گفت : در خصوص میزان کل سرمایه گذاری سخت افزاری تا پایان پروژه عدد دقیقی نمی توان اعلام کرد اما در ارتباط با سرمایه گذاری به لحاظ گردش مواد ، به هر میزان قیمت خودرو تعیین شود به همان نسبت نقدینگی در گردش مواد با توجه به پرداخت های 120 روزه ای که طبق قرارداد وجود دارد، درگیر خواهد شد.

 

k132


وی در ادامه هر گونه اظهار نظر در خصوص قیمت خودرو k132 را بسیار زود اعلام کرد و گفت : باید در زمان عرضه و با توجه به قیمت مواد و پارامترهای تولید قیمت ارزیابی و اعلام شود از این رو در حال حاضر قراردادها و تفاهم نامه هایی که با قطعه سازان منعقد شده بر مبنای قیمت حدودی است لذا اظهار نظر در این زمینه زود است و با تولید انبوه بهتر می توان در این خصوص صحبت کرد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات در پایان با توجه به برخی نگرانی ها در خصوص چند سورسی بودن برخی قطعات در این پروژه اظهار داشت : موضوع چند سورسی چند سالی است که متوقف شده است و هر گونه فعالیت سورس های جدید نیز همواره بر مبنای سیاست گذاری ها صورت می گیرد لذا در این پروژه جدید ایران خودرو نیز موضوع چند سورسی مطرح نیست و مدت زیادی است که سورس های جدی فعال نشدند.

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 123883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha