آمادگی شهرداری برای واردات هزار دستگاه اتوبوس

سید مناف هاشمی گفت: در صددیم هزار دستگاه اتوبوس وارد کنیم و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس موجود در کارخانه های ایران را جذب ناوگان اتوبوسرانی تهران کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر هماهنگ هستیم و در این دو ماه حداقل ۵ بار مستقیماً جلسه و مذاکره داشتیم.

وی ادامه داد: به دلیل تعجیل در موضوع از کمیسیون درخواست جلسه نکرده ایم.

هاشمی درخواست کرد یا جذب ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری داده شود، چون اختیارات ما ۲ میلیارد است.


وی افزود: در این معامله با ایران خودرو ۴۰۰ میلیارد نیاز داریم و در مذاکرات بعدی با دولت و ورود اتوبوس از بخش خصوصی خارجی اختیارات ما بیشتر می شود وگرنه همان ۴۰۰ میلیارد هم فعلاً کافی است.

 

سید مناف هاشمی


هاشمی با اشاره به اینکه ما حدود ۶۰۰ میلیارد ردیف بودجه داریم و اجازه دیگر ما این است که از محل اعتبارات غیر نقدی امکان جابه جایی در حد اختیارات خود را داریم ابراز داشت: اوراق مشارکت سال ۹۸ و بانک عامل رفاه ۵۰۰ میلیارد را زنده می کنیم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از توافق با دولت برای دریافت ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس خبر داد و گفت: قرار شده دولت ۴۰ درصد قیمت را بپردازد.

وی با بیان اینکه همه مسیرهای منابعی را دنبال می کنیم و پس از یک دوره ۸ ساله اراده کرده ایم، هزار دستگاه اتوبوس وارد کند. گفت: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در کارخانه های ایران موجود است و برای جذب ۸۰ دستگاه هم مذاکره می کنیم و همه شهرداری ها در حال مذاکره است و اگر تعلل کنیم ممکن است این مقدار را هم از دست بدهیم.

منبع: مهر

کد خبر 124115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha