ضرورت حمایت مجلس از بومی سازی خودروهای ساخت داخل

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس با ریل گذاری مناسب در تلاش است تا موانع و مشكلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهداف شان بردارد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا دشتی اردكانی با تأكید بر اهمیت حمایت از مقوله داخلی سازی در كشور، خاطرنشان كرد: صنعت خودروسازی كشور از دیر باز در تلاش است تا با ایجاد فضای مناسب در جهت بی نیازی به دانش فنی بیگانگان و خودكفایی در راستای بومی سازی قطعات محصولات خود گام بر دارد و تا حدودی نیز موفق بوده است.

وی افزود: همانگونه كه ما توانستیم در صنایع نظامی پیشرفت های خوبی را كسب كنیم در صنعت خودروسازی نیز قادر هستیم به دستاورد های خود دست پیدا كنیم و قطعا تحقق چنین مقوله ای دور از انتظار نیست؛ در این میان باید سعی كرد تا قطعه سازان و خودروسازان ارتباطات خود را تقویت و به سمت هم افزایی حركت كنند.

 



نماینده مردم اردكان در مجلس با اشاره به توان و ظرفیت شركت های دانش بنیان در افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو، گفت: بهره جویی از توان داخلی و دانش فنی ملی باید موجب كاهش قیمت، افزایش كیفیت و رضایتمندی مردم باشد و به صرف بومی سازی نباید از برخی الزامات صنعت خودرو چشم پوشی كرد.

وی افزود: صنعت خودروسازی داخلی توانسته با وجود تحریم ها و مشكلات بر روی پای خود بایستد و بی شك قادر خواهد بود از موانع و مشكلات به سلامت عبور كند.

دشتی اردكانی بر ضرورت حمایت مجلس از بومی سازی خودروهای ساخت داخل تاكید كرد و گفت: خودروسازان باید به شركت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی اعتماد كرده و امكانات و فرصت مناسبی را در جهت همكاری های مشترك در اختیار آنها قرار دهد و مجلس نیز در مقابل با ریل گذاری تلاش خواهد كرد تا موانع و مشكلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهدافشان بردارد.

وی افزود: بی شك خود كفایی خودروسازان و بی نیازی آنها به دانش و تخصص بیگانه مانع خروج ارز از كشور و تحقق شعار جهش تولید در سال جاری خواهد شد.

کد خبر 124542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha