هدفگذاری کاهش ارزبری در میز توسعه ساخت داخل صنعت خودرو

معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن تولیدکنندگان افزودنی های صنایع غذایی خواستار برنامه ریزی تشکل های تخصصی برای داخلی سازی محصولات وارداتی در صنایع غذایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی در این نشست با اشاره به احصاء محصولات و تجهیزات وارداتی در صنایع مختلف صنعتی تصریح کرد: صنایع غذایی در کشور با توجه به اقدامات زیرساختی انجام شده، در شرایط مناسبی از نظر توسعه ساخت داخل قراردارد، اما در حوزه افزودنی ها باید زیرساخت های لازم برای داخلی سازی فراهم شود.

وی افزود: توسعه داخلی سازی در صنایع مختلف با برگزاری میزهای تخصصی ساخت داخل با هدف بهم رسانی بین توانمندیها و نیازمندیها درسال گذشته کلید خورد و ما توانستیم با برگزاری 11میز تخصصی در صنایع راهبردی نظیر خودرو، مخابرات، فولاد و مس نیازها و توانمندی های صنعتی را بهم مرتبط کنیم.


معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح ‌کرد: تاکنون دو میز تخصصی در حوزه صنعت مخابرات با کاهش ارزبری 118میلیون یورو و چهار میز تخصصی خودرو با کاهش ارزبری 343 میلیون یورو برگزار شده است.

 

مهدی صادقی نیارکی



صادقی نیارکی از برنامه ریزی برای برگزاری میزهای ساخت داخل در صنایع لوازم خانگی، ماشین آلات و تجهیزات و همچنین خودرو خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود میز تخصصی در صنایع غذایی در زیر بخش های مربوط به افزودنی‌ها که ارزبری بیشتری دارد با همکاری تشکل ها و تولیدکنندگان با هدف بهم رسانی نیازها وتوانمندی هابرگزار شود.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از تشکل های تخصصی تولیدکنندگان افزودنی های صنایع غذایی ضمن طرح دغدغه ها و چالش های مرتبط با این صنعت از برگزاری میزهای توسعه ساخت داخل در صنایع غذایی استقبال کردند.

مشکلاتی نظیر تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات مواد افزودنی در صنایع غذایی و همچنین وجود بروکراسی زاید اداری از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

کد خبر 124674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha