لامبورگینی اوروس یا استون مارتین DBX؛ درگ سنت شکنان با تمام توان + ویدئو زیرنویس

لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX را باید دو خودروی خط شکن از خودروسازانی بدانیم که سابقه زیادی در ساخت خودروهای اسپرت داشتند. لامبورگینی اوروس و استون مارتین DBX در واقع هر دو اولین تجربه لامبورگینی و استون مارتین در ورود به سگمنت شاسی بلندهای لوکس بوده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به استقبال روزافزون از خودروهای شاسی بلند در سراسر دنیا، خودروسازانی نظیر لامبورگینی و استون مارتین نیز ترغیب به ورود به حوزه اس یو وی ها شدند.

لامبورگینی با لامبورگینی اوروس و استون مارتین با استون مارتین DBX ورود موفقی به دنیای شاسی بلندها داشتند.

لامبورگینی که پیش از معرفی لامبورگینی اوروس یک تجربه ناموفق با لامبورگینی LM002 در سگمنت خودروهای شاسی بلند داشت در تولید لامبورگینی اوروس تمام تلاش و توانایی فنی خود را به کار گرفت تا بتواند محصول موفقی را روانه بازار خودرو کند و نظر علاقمندان این برند ایتالیایی را به خود جلب نماید.

 



برند 106 ساله استون مارتین نیز در سال 2019 میلادی و در خلال نمایشگاه خودروی لس آنجلس با معرفی استون مارتین DBX ورود این برند به دنیای شاسی بلندها را رسما اعلام کرد.

 



پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 مجهز به دو توربوشارژر که از مدل‌های استون مارتین ونتیج و DB11 گرفته شده است، می‌تواند ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار به سیستم تمام چرخ محرک این شاسی‌بلند منتقل می‌شود و علاوه بر آن از دیفرانسیل مرکزی فعال و دیفرانسیل لغزش محدود برقی عقب نیز بهره می‌برد.

 



پیشرانه لامبورگینی اوروس نیز از نوع ۸ سیلندر خورجینی با حداکثر قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متر است.

این رقابت می تواند از جمله رقابت های جذاب در 400 متر باشد چرا که اختلاف 100 اسب بخاری لامبورگینی اوروس با استون مارتین دی بی ایکس یا استون مارتین DBX می تواند کفه ترازو را به نفع لامبورگینی اوروس سنگین تر کند اما باید دست نگه دارید و ویدئو را تا آخر تماشا کنید چرا که اینجا نبرد جدیدترین تکنولوژی های دنیا خودرو در جریان است و نباید تنها به آمار و ارقام خودروها اکتفا کرد.

در ویدئوی درگ لامبورگینی اوروس با استون مارتین DBX که در تحریریه پرشین خودرو برای شما آماده شده است می توانید این نبرد هیجان انگیز را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید.

کد خبر 125611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha