کد خبر 125705
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
موافقت با سرویس تحویل پهپادی آمازون

غول تجارت الکترونیکی آمازون موافقت مقامات فدرال آمریکا را برای آغاز تحویل آزمایشی بسته های مشتریان از طریق پهپاد دریافت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سرویس آمازون پرایم ایر که سرویس ویژه تحویل بسته در ۳۰ دقیقه یا کمتر از آن است، موافقت سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا برای تحویل آزمایشی بسته های سفارشی مشتریان با استفاده از پهپاد را کسب کرد.


آمازون اعلام کرد از مجوز سازمان هواپیمایی فدرال برای آغاز تحویل آزمایشی سفارشهای مشتریان استفاده خواهد کرد و آموزشهای خیلی دقیقی انجام خواهد داد و مدارک مفصلی را ارائه می کند که نشان می دهد فعالیت تحویل با پهپاد ایمن است. این شرکت اعلام کرد ناوگان پرایم ایر آماده نیست تحویل بسته ها را در مقیاس وسیع آغاز کند و این فناوری در دست آزمایش است.


آمازون آزمایش پهپادهای تحویل کالا را در سال ۲۰۱۳ با هدف رساندن سفارشهای مشتریان به درب خانه شان در مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر آغاز کرد و در اوت سال ۲۰۱۹ از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درخواست کرد با این طرح موافقت کند و در درخواست خود اعلام کرد تحویل کالا با استفاده از پهپاد در مناطق دارای فشردگی جمعیت اندک انجام خواهد گرفت و وزن بسته ها پنج پوند یا کمتر (اندکی بیش از دو کیلوگرم) خواهد بود.

 

پهپاد


این شرکت در سال ۲۰۱۹ از پهپاد تحویل کالای برقی جدیدی رونمایی کرد که قادر است حداکثر ۱۵ مایل پرواز کرده و بسته هایی با وزن کمتر از پنج پوند را در مدت نیم ساعت به دست مشتریان برساند. جف ویلک، مدیرعامل مشتری جهانی آمازون در آن زمان اظهار کرد که این پهپاد تا چند ماه دیگر برای تحویل کالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه بر آمازون، واحد وینگ شرکت آلفابت و شرکت یونایتد پارسل سرویس موافقت سازمان هواپیمایی فدرال را برای تحویل کالا با استفاده از پهپاد کسب کرده اند در حالی که شرکتهای کوچکتر دیگر به دنبال دریافت موافقت این سازمان هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 125705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha