شاهین با استانداردهای اروپایی همخوانی دارد

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: تولید شاهین از سوی خودروسازی سایپا اتفاق خوبی است كه بازار خودرو به زودی شاهد آن خواهد بود. از این رو پیش بینی می شود كه مردم هم استقبال خوبی از این خودرو داشته باشند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد رستگار درباره اینكه خودروی شاهین از نگاه كارشناسی چگونه ارزیابی می شود، تصریح كرد: در شرایطی كه كشور با سخت ترین تحریم های ظالمانه روبرو است، واقعا طراحی و تولید خودروی شاهین كه اخیرا از سوی گروه خودروسازی سایپا رونمایی شده است، دست مریزاد دارد.

وی با بیان اینكه استانداردها در خودروهای تولید داخل، رعایت شده است، افزود: خودروی تولید شده توسط سایپا از نظر فنی و مهندسی ویژگی های لازم را دارد و می توان به شاهین امتیاز خوبی داد.

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان كرد: سازمان های نظارتی و مخصوصا سازمان ملی استاندارد با وجود تحریم هایی كه صنعت خودرو با آن مواجه است از موضع خود كوتاه نیامده است و اصرار بر رعایت الزام های 85 گانه استاندارد را دارد.

 



وی گفت: در راستای رعایت استانداردهای اجباری، گروه خودروسازی سایپا خودروی پراید را كنار گذاشت و در این مدت با برنامه ریزی كه انجام داده بود توانست خودروی جدیدی را معرفی كند، بر این اساس خودروی شاهین در شرایطی به مرحله تولید رسیده است كه سایپا با تكیه بر توان مهندسان داخلی خود به سمت خودروی جدید رفته است.

رستگار افزود: شاهین خودرویی به روز است و با استانداردهای اروپایی به صورت كامل همخوانی دارد؛ وقتی چنین خودرویی توسط مهندسان داخلی ساخته و تولید می شود قطعا در آینده ای نزدیك می توان خودروهای بهتر و مدرن تر را تولید و وارد بازار كرد.

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اذعان كرد: 25 سال بود كه مردم گروه خودروسازی سایپا را با پراید و خودروهای كوچك می شناختند و همه تصور می كردند این خودروساز تنها می تواند در تولید پراید موفق باشد اما این مجموعه با رونمایی و عرضه خودرو شاهین ثابت كرد كه می تواند با خوداتكایی به سمت تولید خودروهای به روز برود.

وی گفت: گروه سایپا بعد از مدت ها سنت شكنی كرد و توانست خودرویی معرفی كند كه قابلیت های زیادی دارد؛ بازار خودرو به تغییر و تنوع نیاز داشت كه خوشبختانه با معرفی شاهین بخشی از آن محقق شد، در این میان پیش بینی می كنم كه از خودروی جدید سایپا استقبال خوبی شود.

کد خبر 126541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha