رئیس سابق فولکس واگن به استارتاپ Piech پیوست

استارتاپ تازه تاسیس Piech که توسط فرزند فردیناند پیئش تاسیس شده است، خبر از جذب ماتیاس مولر مدیر سابق فولکس واگن داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت تازه تاسیس و سوئیسی Piëch Automotive که در حال توسعه یک خودروی برقی دو نفره پیشرفته است در ادامه جذب مدیران باتجربه صنعت خودروی جهان، ماتیاس مولر را به سمت مدیرعاملی این استارتاپ منصوب کرد.

مولر در کنار دو موسس این استارتاپ، بنا دارند تا خودروی اسپرت و تمام برقی این شرکت را که بر اساس کانسپت مارک صفر ساخته شده است، توسعه دهند.


مولر پس از این انتصاب گفت: بعد از شنیدن پیشنهاد مدیریت در این استارتاپ به ماموریت بنیان گذاران این شرکت بسیار علاقمند شدم چرا که این کار از تمام کارهایی که تا کنون انجام داده ام هیجان انگیزتر است. این پروژه پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ در آینده خودروهای برقی را دارد.

 

مارک صفر



به گفته مدیران این شرکت، خودروی اسپرت و برقی استارتاپ پیئش، از فناوری ابتکاری و پیشرفته باتری با توانایی شارژ بسیار سریع برخوردار است.

باتری های نصب شده در این خودروی اسپرت 3 موتور الکتریکی را تغذیه می کند که می تواند صفر تا 100 را در مدت 3.2 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت دست یابد ضمن اینکه سازندگان خودرو مدعی شدند که باتری های این ماشین در کمتر از 5 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شود.

خودروی استارتاپ پیئش قرار است با برد ادعایی 310 مایل با یکبار شارژ، در سال 2022 وارد بازار شود.


استارتاپ پیئش بعد از این انتصاب اعلام کرد که اولین دور از تامین مالی این پروژه را با حمایت پیتر تیل میلیاردر معروف دنیای فناوری به اتمام رسانده است و دور دوم را در ماه های آینده آغاز خواهد کرد.

کد خبر 126846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha