چه کسانی از واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی زیان می بینند؟

پرشین خودرو: مدیر بازاریابی مدیا موتورز اعلام کرد: واردات خودرو توسط افراد حقیقی طی این سال‌ها مشکلاتی را برای نمایندگی های انحصاری و شرکت‌های معتبر وارد کننده خودرو ایجاد کرده که با محدود شدن آن می‌توان شاهد شکل گیری رقابت سالم در بازار خودرو کشور بود.

ارشاد تیمورتاش در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: واردات غیر شرکتی خودرو توسط اشخاص حقیقی مشکلاتی را برای شرکت‌های وارد کننده ایجاد کرده که عمده ترین آنها در زمینه ارائه خدمات پس از فروش است. وی گفت: طی سالهای گذشته در رابطه با برخی از برندهای خارجی خودرو نوعی نابسامانی در واردات وجود داشت که اغلب با قیمت های مختلف در بازار ارائه می شد و در این زمینه هم مصرف کنندگان و هم شرکت های حقیقی که نمایندگی انحصاری و یا رسمی را در اختیار داشت با مشکلات متعددی مواجه می شدند. تیمورتاش افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح قیمت خودروهای وارداتی شرکتی و غیر شرکتی به صورت یکسان در بازار عرضه خواهد شد که مصرف‌کننده‌ با شرایط و قیمت یکسان خودرو مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز در ادامه تصریح کرد: در مواردی دیده شده که برخی از خودروهای وارداتی که توسط اشخاص حقیقی از کشورهای همسایه وارد شده است فاقد آپشن‌های وعده داده شده در قراردادها بوده و در حقیقت به مصرف کنندگان کم فروشی شده است. وی اظهار کرد: چنانچه واردات خودرو تنها توسط شرکت‌های وارد کننده صورت پذیرد، حقوق مصرف‌کنندگان در این بخش ضایع نخواهد شد و شرکت‌های واردکننده می‌توانند با قیمت رقابتی خودرو خود را به فروش برسانند.
کد خبر 29397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    3 0
    سلام.این یعنی افزایش قیمت خودرو وارداتی توسط نمایندگی ها.این چند ساله کم خوردن حالا دوباره می خوان ......... بیچاره مردم.
  • روزبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    4 0
    آقایان به اصطلاح نماینده کی رو گول میزنید؟؟قیمت یکسان و رقابتی؟ چرا تابحال نکرده اید؟ منظورتان قیمت یکسان و گران است. ثانیا کجای دنیا ورود خودرو آزاد است ولی مردم حق وارد کردن ندارند؟ و انحصار در دست چند نفر است؟ شما اگرامتیاز خرید عمده از کمپانی اصلی را دارید پس چرا قیمت فروشتان بالاتر از کسی است که از امارات تکی خریده بالاتر؟ مگر هزینه های بی دلیل شما را مصرف کننده ناچار باید بدهد؟ کی رو گول میزنید؟ خودتان رو!
  • حمید رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    4 0
    آقای تیمورتاش چرا بد قولی های شرکت های وارد کننده خودرو را به گردن کسانی که خودرو بصورت حقیقی وارد میکنند میگدارید؟! تا آنجا که من اطلاع دارم این شرکتها هستند که با پول مردم بازی میکنند و در آخرسرهم تنها چیزی که براشون مهم نیس قراردادی که بسته شده است! لااقل اکر من نوعی برای اینکه اعتبارم در بازار خراب نشه آنجه که در قرار داد باشه رو تحویل مشتری میدم (ازلحاظ آپشن و نوع خودرو) ماشاالله شرکت های وارد کننده که اصلا ً آپشن نمیشناسن! ملاک فقط خودروی تحویلی و در شرکت است!!!!!!!! به سلامت آقا
  • مشتری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    4 0
    عزیزم تو درد خودتو (نمایندگان انحصاری )داری الکی از مصرف کننده بینوا مایه نزار
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    این نمایندگیها از همه بدترن انحصار پیدا کنن پوست ازکله همه میکنن.شکر خدا سازمان حمایت هم مثل همیشه خوابه
  • مصرف كننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    باز هم وارد كنندهاي خودرو لابي مي كنند كه بازار را بطور كامل در دست خود بگيرند وخودرو را به هر قيمتي كه دوست داشتند به مردم بفروشند بيچاره مصرف كننده كه هيچ كس بفكر او نيست .
  • امیرحسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    به نفع نمایندگی ها میشه که دوباره شروع کنند به ایجاد بازار سیاه یادتان هست ابتدا که اسپورتیج و توسان اتاق جدید امده بود نمایندگی به مردم ارائه نمیکرد و خودش به نام دوست و فامیل ثبت و نام و تحویل میگرفت و وقتی 55 میلیون بود اسپورتیج بیرون 66 میلیون فروش میرفت وقتی شد 63 میلیون بیرون 75 میلیون بوود
  • رستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    3 0
    چیزی که امیرحسین میگوید را دقیق یادم هست که نماینده کیا و هیوندایی چه کارهای بدی کردند اون زمان. دقیقا میدیدیم که اسپورتیج جدید امده قیمتش هم 53 بود ولی در نمایندگی یا جواب نمیدادند و یا میگفتند تمام شده و با قیمت آزاد بخرید همه را نام دوستان و افرادنمایندگی و شرکت ثبت نام میکردند. نماینده همه اینها همینطور هستند. این حد از اجحاف فاجعه است آقا فاجعه!