کد خبر 44480
۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
رونمایی تویوتا از کارخانه‌های جدید خودرو

پرشین خودرو: تویوتا در حال توسعه کارخانه های جدید خودرو است که در ضمن مصرف انرژی کمتر باعث بهبود خطوط تولید و در ضمن افزایش بهره وری آنان است.

به گزارش «پرشین خودرو»، تویوتا اعلام کرده است که این شرکت در اندیشه راه اندازی کارخانه‌های بسیار مدن و پیشرفته برای محصولات آینده خود است.

p3260004

کارخانه‌های جدید برای نسل جدید محصولات این شرکت بوده و دارای نام مستعار” ساده و باریک” هستند بدین معنی که ضمن پیشرفته بودن ۲۵ درصد فضای کمتری نسبت به کارخانه‌های فعلی اشغال کرده و در ضمن احتیاج به ۴۰ درصد سرمایه گذاری کمتر داشته و تا ۵۵ درصد گاز دی اکسید کربن کمتری منتشر می‌کنند تا بدین ترتیب طرفدار محیط زیست نیز باشند.
در ضمن تویوتا اعلام کرده است که منظور داشتن یک مورد در خط تولید و یا بروز رسانی خط تولید نیز در کمتر از ۸۰ دقیقه طول خواهد کشید.
تویوتا ادعا کرده است که این خطوط تولید به راحتی قابلیت افزایش از تولید سالیانه ۵۰ هزار خودرو به ۱۰۰۰۰۰ خودرو و بالعاکس را داشته و این ظرفیت به راحتی با تقاضای بازار قابل انطباق است که البته یکی از راهکارهای تویوتا تولید پلتفرم در یک کارخانه واحد و سایر اجزای خودرو در کارخانه‌های مختلف این شرکت در سایر کشورها و بر اساس نیاز بازار آن منطقه است و در ضمن تجهیزات جانبی همانند تسمه نقاله‌ها نیز فوق العاده باریک شده و در کف کارخانه به جای گودال‌های مرسوم قرار خواهند گرفت.
در ضمن تسمه نقاله‌ها امکان مانور بالاتری داشته و به عنوان مثال چهار درب خودرو با چرخش و مانور این تمسه نقاله‌ها امکان پذیر است.

p3260010

از آنجایی که این تجهیزات به کارخانه به صورت فیزیکی متصل است از همی‌روی می‌توان به راحتی به گسترش و یا کاهش خطوط تولید در کمترین زمان ممکن اقدام کرد و تویوتا در ضمن اعلام کرده است که خطوط نوار نقاله‌های سقفی نیز حذف خواهند شد که دارای اثرات مفیدی است زیرا دیگر لازم نیست یک ساختار سنگین به حمل تجهیزات پرداخته و در کارخانه‌های جدید این امر بسیار ساده تر شده است.
در ضمن با این کار خطوط تولید نور بیشتری دریافت کرده و مشکلات تمیز کردن و نگهداری نوار نقاله نیز حذف خواهد شد تا بدین ترتیب از فضای کارخانه بهترین و بهینه ترین استفاده شده باشد.
به گزارش خودروسازی، مهندسین تولید تویوتا به طرز چشمگیری کارخانه رنگ را نیز بهبود بخشیده و از کارخانه رنگ فعلی که ۱۳ مرت ارتفاع، ۶ متر عرض و ۱۸۹ مترو طول است به صورت جمع و جور و کامپکت درآمده و به ۶٫۵ متر ارتفاع، ۴٫۵ متر عرض و ۱۴۹ متر طول درآمده است و در ضمن با فناوری‌های جدید پایش رنگ امکان تولید رنگ‌های جدید نیز وجود خواهد داشت.

p3260016

بدین ترتیب خطوط تولید جدید ۴۰ درصد ارزان تر بوده و استفاده از انرژی نیز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که به عنوان مثالبه جای صرف کردن ۲۰ دقیقه برای تولید ورق‌های فولادی، در سیستم جدید ورق‌ها در دمای ۹۰۰ درجه سانتیگراد فقط در ۱۰ الی ۲۰ ثانیه آماده بهره برداری خواهند شد.
کارخانه‌های جدید توسط تعدادی از منابع انرژی مختلف با استفاده از سیستم مدیریت انرژی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت که این منابع انرژی شامل پمپ‌های حرارتی به همراه ژنراتور گاز طبیعی و یک سیستم پنل‌های خورشیدی هیبریدی خواهند بود که به صورت همزمان به تولید برق و ایجاد آب گرم اقدام خواهند کرد که با استفاده از باتری‌های الکتریکی می‌تواند در این پنل‌های خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 44480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha