بهره‌برداری از خط آهن آستارا – آستارا  در ایران آغاز شد

پرشین خودرو: بهره‌برداری آزمایشی از خط آهن آستارا – آستارا در راستای تحقق کریدور شمال – جنوب همزمان با سفر ‏رییس جمهوری آذربایجان به تهران و با ورود قطار این کشور به ایستگاه آستارا در ایران آغاز ‏شد.

به گزارش پرشین خودرو، در جریان سفر الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای توافق فی‌مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در خصوص اتصال راه‌آهن‌های دو کشور، خط آهن آستارا – آستارا به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح و بهره‌برداری از این خط آهن و همچنین تکمیل پروژه راه آهن رشت آستارا با مشارکت دو کشور، جمهوری اسلامی ایران از طریق جمهوری آذربایجان به راه‌ آهن اروپا وصل می‌شود و این کشور نیز از طریق خطوط ریلی به خلیج فارس دسترسی مستقیم پیدا می‌کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، از این طریق امکانات وسیعی برای استفاده پرثمر و گسترده از ظرفیت‌های ترانزیتی و حمل و نقلی برای دو کشور بوجود می‌آید به گونه‌ای که با اتصال خط آهن دو کشور، کالا به راحتی از بندر عباس و از طریق خاک آذربایجان به کشورهای روسیه، اسکاندیناوی و اروپایی حمل می‌شود.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آذربایجان صبح امروز وارد تهران شد و در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
روسای جمهوری ایران و آذربایجان پس از امضای دو یادداشت تفاهم توسط مقامات دو کشور در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

کد خبر 69357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha