دست دلال‌ها و رانت‌خواران در واردات خودرو

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه میزان واردات خودرو در سه ماهه نخست سال‌جاری افزایش یافته گفت: این مسئله نشان دهنده دلال‌بازی و رانت‌خواری در واردات خودرو است.

به گزارش پرشین خودرو، نادر قاضی‌پور در خصوص عدم داخلی‌سازی و یا به‌طول کشیدن مراحل داخلی‌سازی خودروها، اظهار داشت: هر خودرویی که وارد کشور می‌کنیم، همزمان با آن باید تکنولوژی مورد نیاز آن‌را نیز وارد کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قراردادهای ایران خودرو و سایپا با خودروسازی‌های بین‌المللی باید تکنولوژی روز دنیا را نیز به‌همراه خود وارد کشور کنند، گفت: در این قراردادها باید 30درصد از محصولات توسط شرکت بین‌المللی طرف قرارداد با خودروسازان داخلی صادر شود و همچنین بعد از گذشت 3سال موتور این محصولات باید در ایران تولید شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انجام مفاد این قراردادها نیازمند زیرساخت‌های لازم است، اضافه کرد: به‌وجود آوردن این زیرساخت‌های مورد نیاز برای داخلی‌سازی محصولات نیازمند انعقاد قراردادهای سنگین است.

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان داخلی پتانسیل داخلی‌سازی خودروهای جدید را دارند، تصریح کرد: اما باید توجه کرد که قطعه سازان واقعی این توان را دارند نه دلال‌های که از چین و مالزی قطعات را وارد کنند.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از خواب بیدار شود، این وزارتخانه خود را به‌خواب زده است، ادامه داد: کشور نیازمند یک خودروی ملی است که بعد از سه‌سال تمامی قطعات آن در داخل کشور تولید شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید کشور را به‌گورستان ماشین‌های خارجی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: حدودا هزار و دویست خودرو آمریکایی وارد کشور شده که نیروی انتظامی اجازه شماره‌گذاری آنها را نمی‌دهد این کار نیروی انتظامی بسیار خوب است،در سه ماهه سال 96 میزان واردات خودرو نسبت به سه ماهه سال 95 به‌جای اینکه کاهش یابد افزایش یافته این مسئله نشان دهنده دلال‌بازی و رانت خواری در واردات خودرو وجود دارد.

کد خبر 78047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha