حذف تامین‌کنندگان صنعت قطعه و فعال شدن واردکنندگان

پرشین خودرو: دولت برای رشد تولید در کشور برنامه‌هایی تدوین کرده است و اگر تنها نیمی از این برنامه‌ها در بحث توسعه و اشتغال تولید در کشور عملی شود بی‌تردید جریان تولید قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی نیز روند رو به رشدی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش پرشین خودرو، اما تحقق برنامه‌های دولت در حوزه تولید مستلزم ایجاد شرایط مناسب و سیاست‌گذاری است و انتظار می‌رود در این شرایط، برنامه راهبردی دقیق و منطقی در راستای وضعیت موجود در صنعت خودرو و قطعه کشور تعریف و بر اساس آن گام‌های درست برداشته شود.در دو سال اخیر تلاش شد جریان تولید و فروش خودروهای داخلی روند رو به رشدی داشته باشد اما رونق و بهبود این جریان به‌ویژه در واحدهای قطعه‌سازی نیازمند تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در زمان مقرر است.
با وجود گشایش در پرداخت مطالبات بخشی از قطعه‌سازان همچنان درصد زیادی از واحدهای تولیدی با مشکل جدی نقدینگی روبه‌رو هستند.در این فضا افزایش واردات قطعه چالش‌های این صنعت را بیشتر می‌کند و پیش‌بینی می‌شود آمار واردات قطعه سیر صعودی داشته باشد چراکه در این سال‌ها بخشی از تامین‌کننده اصلی ورشکست و سرمایه در گردش آنها بلوکه شده است.
در این بستر برخی از شرکت‌های بازرگانی از فرصت طلایی به‌وجود آمده بهره برده و اقدام به واردات قطعه و عرضه آنها با سودهای مناسب در کشور کرده‌اند.بهبود و احیای تولید منجر به توسعه این صنعت شده و مانع واردات قطعه به‌شکل غیرمنطقی می‌شود ضمن آنکه باعث حذف تعدادی از فرصت‌های شغلی از سوی برخی سودجویان شده و به تولید بومی دلگرمی می‌بخشد.
سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی بخش تولید باعث می‌شود تا قطعه‌سازان به سوی تولید با فناوری روز دنیا حرکت کنند و با برنامه‌ریزی دقیق و نیز داشتن نقشه راه فعالیت خود را در این حوزه ادامه دهند.


محمد نصیری - فعال صنعت قطعه

گسترش صنعت

کد خبر 82053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha