سیاست جدید وزارت صنعت در واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی

پرشین خودرو: ما به دنبال واگذاری کامل صنعت خودرو به بخش خصوصی هستیم و این سیاست جدید وزارت صنعت است.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی معاون طرح و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد صنعت خودرو در سالی که گذشت گفت: ما در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، 13.9 درصد در تولید سواری پیشرفت داشتیم و این مهم برای اتوبوس، ون و مینی بوس 6.8 درصد، کامیون کشنده 4 درصد، کمباین 85 درصد و تراکتور 15.1 درصد ثبت شده است.
وی ادامه داد: از این پس میزان رشد صنعت خودرو در تولید کمتر خواهد بود زیرا ما ظرفیت مورد نظر را تولید کرده ایم.
رحمانی در مورد دستور کار وزارت صنعت در سال 97 برای صنعت خودرو گفت: وزیر صنعت به ما دستور داده اند تا سند راهبردی خودرو را نهایی کنیم و ما برای این مهم تا پایان اردیبهشت ماه فرصت داریم.

 


وی افزود: آقایان قناتی و خسروشاهی مسوولیت کار را برعهده گرفته اند و در حال حاضر تدبیر این است تا با افزایش عمق داخل بتوانیم کار را جلو ببریم.
معاون وزیر صنعت با اشاره به قراردادهای خودرویی با سیتروئن، پژو و رنو گفت: این قراردادها می تواند باعث توسعه صنعت خودرو شود. درحال حاضر سیتروئن در کاشان کار را در دست گرفته و سرمایه گذاری مناسبی نیز کرده است. این قدم مهمی در توسعه صنعت خودرو خواهد بود و به طبع آن سایر قراردادهای جوینت ونچر صنعت خودرو نیز با رسیدن به نتیجه مورد نظر می توانند روند توسعه را سرعت دهند.
وی با تاکید بر این مطلب که تا پایان اردیبهشت ماه جاری سند چشم انداز نهایی می شود تصریح کرد: قرار ما این است تا میزان ورود دولت به صنعت خودرو را مشخص کنیم و البته بنای کار به ورود نکردن دولتی ها در حوزه خودرو گذاشته شده است.
رحمانی تاکید کرد: بحث سیاست های کلی و نظارتی و تعیین تیراژ و تعداد خودروساز مورد نیاز کشور با تدبیر دولت تعیین خواهد شد.

کد خبر 94679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha