رتبه نخست ایران در از دست دادن فرصت های تجاری

پرشین خودرو: روند کند تصمیم گیری در وزارت صنعت و دو دل بودن خودروسازان بزرگ جهان مانع از بهره برداری حداکثری صنعت خودرو از فضای پسابرجامی شد.

امرالله امینی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن بیان این مطلب گفت: در واقع اگر بخواهیم اقتصاد ایران را از بُعد توسعه بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که رتبه ما در از دست دادن فرصت ها، یک است.

وی ادامه داد: در حوزه خودروسازی پسابرجامی موضوع کمی متفاوت است یعنی برندهای مطرح جهان برای سرمایه گذاری در ایران به سادگی تصمیم نمی گیرند و حتی در برخی مواقع به راحتی برند خود را نیز وارد این بازار میلیونی نمی کنند.

 

رتبه نخست ایران ، فرصت های تجاری


امینی افزود: متاسفانه برخورد وزارت صنعت با پروسه سرمایه گذاری در کشور بسیار طولانی است و این مهم را وقتی در کنار شک و شبهه خارجی ها قرار دهید خواهید دید که کار بسیار سخت و کند پیش می رود.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت خودرو ما برای اینکه بتواند از فرصت هایی همانند برجام استفاده کند این است که ما در تمام قراردادهای خود به دنبال داخلی سازی محصول هستیم و این مهم موجب ایجاد مقاومت از سوی خارجی ها می شود زیرا آنها به بالا بودن کیفیت محصول خود بسیار معتقد هستند و به راحتی نمی گذارند خللی در کیفیت و رضایت مشتری از محصولاتشان ایجاد شود.

وی در توضیح سخت گیری خارجی ها برای تولید بومی محصولاتشان در ایران گفت: خودروسازان بزرگ جهان به خصوص فرانسوی ها به اعمال استانداردهای سخت در محصولات خود معروف هستند بنابراین تمامی قطعات و لوازمی که در خودروهای خود مصرف می کنند باید استانداردهای مشخصی داشته باشد که دستیابی به آن استانداردها در شرایط فعلی صنعت قطعه و خودروسازی کشور ما کمی دشوار است.

امینی در پایان تاکید کرد: ما در کشور قطعه ساز، فراوان داریم اما؛ قطعه سازی که بتواند استانداردهای لازم را در کارگاه و کارخانه خود رعایت کند مثلا در بخش نیروی انسانی و سرمایه و البته کیفی سازی، نداریم!

کد خبر 96445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha