تمهیدات قطعه سازان برای تحریم های جدیدی که در راه است

پرشین خودرو: باید فرصتی در اختیار قطعه سازان گذاشته شود تا مواد اولیه مورد نیاز واحدها را برای مدت زمان طولانی تری تامین کنند تا در ماه های آتی با مشکل تامین مواد و افت تولید مواجه نشوند.

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به دو مشکل اساسی قطعه سازان گفت: نقدینگی و تعدیل قیمت دو مشکل عمده واحدهای قطعه سازی است که باید هر چه سریع تر فکری برای رفع این مشکلات شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم های جدیدی که در راه است باید فرصتی در اختیار قطعه سازان گذاشته شود تا مواد اولیه مورد نیاز را برای مدت زمان طولانی تری تهیه کنند تا در ماههای آتی با مشکل تامین مواد و افت تولید مواجه نشوند.

نجفی منش، همچنین با اشاره به فعالیت نزدیک به 1500 واحد قطعه سازی در کشور اظهار داشت: اینکه مطرح می شود تعدادی از این واحدهای بزرگ قطعه سازی به دلیل اوضاع کنونی و مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی در آستانه تعطیلی قرار گرفتند اطلاع چندانی از آن ندارم و این مساله نیازمند بررسی بیشتری است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در ادامه و در خصوص آخرین وضع اختصاص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان گفت: هر چند دولت اعلام کرده که این ارز به تمامی واحدهای قطعه سازی متقاضی اختصاص یافته است اما بر اساس آخرین خبرها همچنان تعداد زیادی از قطعه سازان موفق به دریافت ارز تک نرخی نشده اند.

 

تحریم های جدید


نجفی منش افزود: با توجه به عدم اختصاص ارز 4200 به برخی واحدها اعلام می کنیم هر واحدی که ارز مورد نیاز را دریافت نکرده است مستندات خود را به انجمن ارائه کند تا انجمن در این زمینه پیگیری کرده و امکان دریافت ارز توسط این واحدها نیز فراهم شود.

وی در ادامه با توجه به اختلاف نظرهای مطرح در خصوص درصد افزایش قیمت خودرو و از سویی تاثیر میزان افزایش قیمت بر اوضاع قطعه سازان یاد آور شد : قطعه سازان در انتظار تصمیمات جدید کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت هستند تا تکلیفشان در این شرایط مشخص شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور تاکید کرد : تا پیش از اعلام نتیجه جلسه مجلس با وزیر صنعت نمی توان اظهار نظری در خصوص تبعات قیمت خودرو بر وضع قطعه سازان کرد و باید دید مجلس و دولت با چه رقمی موافقت خواهند کرد.

کد خبر 96519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha