دولت باید منبعی برای مصارف 900 هزار گواهی اسقاط ایجاد کند!

پرشین خودرو: دولت باید منبعی برای مصرف 900 هزار گواهی اسقاط ایجاد کند تا این گواهی ها روی دست مراکز باقی نمانده و این موضوع مراکز اسقاط را با رکود مالی مواجه نکند.

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود اینکه امروز تردد خودروهای سنگین برای هوای شهرها و از سویی حمل و نقل جاده ای ضرر و زیان زیادی را به همراه دارد اما متاسفانه اسقاط این خودروها نیز از نظر معادل سازی و تعداد گواهی برای مراکز مشکل ساز شده است.

محمد حسین گودرزی افزود: در صورتی که طرح رئیس جمهوری برای اسقاط سالیانه 70 هزار خودرو سنگین فرسوده اجرایی شود 900 هزار گواهی در این جریان تولید می شود که دولت باید منبعی برای مصرف این گواهی ها به غیر از واردکننده ها ایجاد کند.

وی گفت: در صورتی که دولت اقدامی در این زمینه نکند، این گواهی ها روی دست مراکز باقی مانده و مراکز را با رکود و مشکل مالی مواجه خواهد کرد.

گودرزی همچنین در خصوص محل استفاده گواهی اسقاط خودروهای سنگین ، افزود : در جریان اسقاط تنها تعداد گواهی مهم است و مصارف آن در بخش های سبک یا سنگین اهمیتی ندارد.

 

ارائه پیشنهادی به وزارت راه برای حل مشکل گواهی اسقاط خودروهای سنگین

این مقام مسئول در ادامه از ارائه پیشنهادی به وزیر راه به منظور محل استفاده گواهی اسقاط خبر داد و گفت : هر چند دولت مصوباتی را در زمینه الزام ارائه گواهی اسقاط داشته اما متاسفانه بیشتر آنها لغو شده است جدیدترین آنها لغو مصوبه اسقاط ارائه گواهی اسقاط در مناطق آزاد است که به طور قطع تمام این اقدامات و لغو مصوبات مشکلاتی را برای مراکز اسقاط ایجاد می کند و تنها در میان واردکننده ها باقی مانده است.



گواهی اسقاط، مراکز اسقاط، کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور

 

لزوم استفاده گواهی اسقاط خودروها در گمرکات و شهرداری ها

گودرزی اضافه کرد: طبق برآورد صورت گرفته واردکنندگان سالیانه حدود 300 هزار گواهی برای واردات خودرو نیاز دارند از این رو دولت باید گواهی های اسقاط را در گمرکات و یا در شهرداری ها استفاده کند.

وی تاکید کرد: طرحی به وزیر راه پیشنهاد شده است که این گواهی ها در جریان مجوزهای ساختمانی که در ازای هر پارکینگ صادر می شود بکار گرفته شود و افراد در روند صدور مجوز برای ایجاد پارکینگ ملزم به ارائه گواهی اسقاط شوند.

به گفته این مقام مسئول، در صورت پذیرش و اجرای این طرح، این موضوع نه تنها فشار و بار مالی را برای دولت و شهرداری ها خواهد داشت بلکه کمکی برای دستیابی به هوای پاک و سلامت مردم خواهد بود.



گواهی اسقاط، مراکز اسقاط، کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور

 

طرح ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت برای رتبه بندی مراکز اسقاط/ حدود 50 درصد مراکز اسقاط مجاز به اسقاط خودروهای سنگین هستند

رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور در ادامه از ارائه طرحی به منظور رتبه بندی مراکز اسقاط خبر داد و گفت : ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت طرحی را به منظور رتبه بندی مراکز اسقاط ارائه کرده ایم که در حال بررسی های کارشناسی است.

گودرزی افزود : تاکنون طرحی برای رتبه بندی مراکز اسقاط ارائه نشده است هر چند برخی از مراکز که در استان ها قرار دارند و بالای 15 هزار متر زمین دارند مجاز به اسقاط خودروهای سنگین هستند که حدود 50 درصد مراکز اسقاط در کشور را شامل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 50 درصد مراکز اسقاط مجاز به اسقاط خودروهای سنگین هستند.

کد خبر 96978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha