ترمینال سلام میزبان حجاج سال 97

پرشین خودرو: مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در تلاشیم تا ترمینال سلام را به پروازهای حج تمتع امسال برسانیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر؛ شهرام آدم نژاد درباره ترمینال سلام گفت: امیدواریم روند ساخت ترمینال سلام به عملیات پروازهای حج امسال برسد که در این صورت ۲۲ هزار زائر از این ترمینال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: روند احداث ترمینال سلام در دو ماه اخیر به دلیل داشتن ۲۵ روز بارش با کندی مواجه شده بود چرا که منطقه محل احداث این ترمینال، خاک آلود است و بارش باران مشکلاتی در فرآیند ساخت و ساز ترمینال ایجاد کرده بود.

ترمینال سلام


وی با بیان اینکه در حال حاضر شبانه روزی و سه شیفته در حال ساخت ترمینال سلام هستیم، اظهار داشت: در تلاشیم تا در دو هفته آینده بتوانیم امکان بازدید خبرنگاران از ترمینال سلام را فراهم کنیم. در عین حال چون احتمال می دهیم که این ترمینال به پروازهای حج نرسد به همین دلیل همانند سال گذشته بخشی از ترمینال شماره یک فرودگاه امام خیمنی (ره) را با استفاده از پارتیشن بندی، جدا کرده ایم تا اگر ترمینال سلام آماده نشد، حجاج از این مسیر برای انجام تشریفات پرواز و صدور مدارک خروج از کشور و همچنین ورود و خروج به گیت پرواز استفاده کنند. البته نسبت به سال گذشته برنامه منظم تری خواهیم داشت.

آدم نژاد درباره میزان هزینه کرد برای ساخت ترمینال سلام از زمان آغاز احداث تا کنون تصریح کرد: در حال حاضر از جزئیات هزینه ها اطلاع ندارم هزینه هایی که پرداخت کرده ایم به صورت علی الحساب بوده و هیچ کدام از آنها قطعی نیست تا نحوه هزینه‌کرد از دستمان خارج نشود. پس از اتمام فرآیند ساخت و ساز قرار است با حضور شرکت مشاور، جزییات هزینه ها را بررسی کنیم.

گفتنی است امسال ۸۵ هزار زائر بیت الله الحرام از ۲۰ فرودگاه کشور به حج تمتع اعزام می شوند که بیشترین سهم به فرودگاه امام خمینی (ره) با ۲۲ هزار و ۷۱۶ زائر اختصاص دارد. اولین پرواز حج ۲۶ تیرماه انجام می شود.
 

کد خبر 97068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha