برای خرید خودرو کمی دست نگه دارید

پرشین خودرو: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو یکی از موثرترین راه ها برای مدیریت بازار خودرو و اعتراض به روند فعلی افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار را، نخریدن دانست.

مهدی دادفر در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: چنانچه بخواهم به یک رفیق در خصوص بازار فعلی خودرو نصیحت کنم حتما از وی می خواهم که برای خرید خودرو کمی دست نگاه دارد و در این فضا خودروی داخلی و وارداتی نخرد زیرا قیمت فعلی این خودروها بیش از ارزش واقعی آنها است.

وی ادامه داد: هر کالایی یک ارزش مشخص دارد و نمی توان از آن بیشتر برایش ارزش گذاری کرد اما؛ شرایط فعلی بازار خودرو کاملا برعکس شده و قیمت بازار برای هر دو مدل داخلی و وارداتی غیر واقعی است و البته در این میان، مقصر این رخداد را باید در جای دیگری یافت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر این مطلب که دولت و تصمیماتی که از سال گذشته کلید زد در فضای فعلی بازار نقش اصلی را ایفا می کند، گفت: خودرو یکی از ارکان و نیازهای اساسی خانواده ایرانی است و دولتی ها این موضوع را به خوبی می دانند از همین رو در سال گذشته با هدف مهندسی بازار خودرو به نفع دو شریک تجاری ایران خودرو و سایپا و البته داخلی سازها، مانع از واردات خودرو شد.

وی افزود: متاسفانه اتفاقات این روزها محصول تصمیم گیری های غیر کارشناسی بدنه دولت و مشاورانش است که متاسفانه هیچ شناختی از خودرو و بازار آن ندارند.

 

قیمت خودرو، خرید خودرو، انجمن واردکنندگان خودرو


دادفر تصریح کرد: افزایش قیمت های فعلی برای داخلی ها و وارداتی ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و صد درصد این افزایش هیچ ربطی به نرخ ارز و تحریم های هنوز نیامده ندارد.

وی بیان کرد: برخی می گویند دلار گران شده و همین دلیل افزایش قیمت ها است من از ایشان می پرسم مگر ارز چقدر گران شده است که قیمت خودروی داخلی و خارجی به صورت تصاعدی چندین برابر قیمت واقعی بشود؟ هیچ رابطه ریاضی بین این حاشیه بازار و نرخ ارز نمی توانیم بیان کنیم.


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: دولت با هدف خالی کردن بازار از خودروهای خارجی از سال گذشته در حال صادر کردن بخشنامه و قانون است تا به شرکت های خودرویی دولتی کمک کند تا از این خلاء به وجود آمده استفاده کرده و قیمت ها را افزایش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت بازار خودرو را نامنظم کرد و با رانتی که به برخی داد با بهانه هایی مانند جلوگیری از خروج ارز، تنظیم بازار و البته تحریم، بار مضاعفی را بر دوش مردم کشور گذاشت. متاسفانه خودرو یک کالای اساسی در زندگی مردم است و شرایط فعلی، وضع را برای خریداران خودرو و افرادی که نیاز به این خرید دارند بسیار سخت می کند اما اگر مردم در شرایط فعلی خودرو نخرند، شاید دولت پیام مناسب را از ایشان دریافت کرده و در تصمیمات خود تجدید نظر کند.

کد خبر 97194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha