ممنوعیت واردات خودرو شوک جدید به بازار است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که ممنوعیت واردات خودرو ضمن وارد کردن شوک مجدد به بازار، پول ها و درآمدهای نجومی را وارد جیب عده‌ای می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازاقتصادآنلاین، سید ناصر موسوی لارگانی درباره ممنوعیت واردات خودرو گفت: زمانی که ثبت سفارش واردات خودرو ممنوع شد، شوکی به بازار خودرو وارد شد و هزینه سنگینی برای افرادی که می خواستند خودرو خریداری کنند، به وجود آمد، اما از سوی دیگر عده ای که قبلا ثبت سفارش کرده بودند به درآمدهای کلان رسیدند.
 

او با اشاره به افزایش قیمت خودرو قبل از ممنوعیت ثبت سفارش اظهار کرد: مدتی پیش شاهد بودیم که در یک بازه زمانی کوتاه، قیمت خودروهای داخلی و خودروهای خارجی از 5 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان افزایش یافت و با تصمیمی که یک مرتبه بدون کارشناسی و بدون مطالعه در مورد ممنوعیت واردات خودرو گرفته شده، شوک بیشتری به بازار وارد خواهد شد و قیمت ها بیش از پیش رشد خواهد کرد.

 

واردات خودرو


نماینده مردم فلاورجان در مجلس در ادامه افزود: شوک به بازار موجب خواهد شد که مانند گذشته عده ای به درآمدهای نجومی برسند؛ درآمدهایی که برای خودشان هم غیرقابل تصور بوده و در عین حال موجب ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل هم نخواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو شرایطی دارد، گفت: دولت در صورتی می تواند واردات خودرو را ممنوع کند که همه افراد جامعه بتوانند از تولیدات داخلی استفاده کنند و تولید داخلی تقویت شده باشد. این در حالی است که به جای اینکه کیفیت خودروهای تولید داخل بالا برود، هر روز یک چیزی هم از ملزومات خودرو کم می شود و در عین حال قیمتش هم افزایش می یابد.

کد خبر 97846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha